• 12.12.2024
  • /
  • Новини

Mercedes-AMG One: Хиперавтомобилът, който съчетава Формула 1 технологии и лукс

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Mercedes-AMG One 1

Официалният вносител на Mercedes за България – Силвър Стар, представи един от най-забележителните автомобили на марката – Mercedes-AMG One. Този хиперавтомобил е истински шедьовър, един от само 275 произведени в света. Силвър Стар разкри, че автомобилът е бил закупен от българин, чието име остава неизвестно, като сделката е осъществена с инвестиционна цел. Цената на автомобила е впечатляващите 2.5 милиона евро.

Mercedes-AMG One е хибриден суперавтомобил, който представлява техническо чудо със своите 1049 к.с. и демонстрира способностите на Mercedes да съчетава иновации и инженерно майсторство. Автомобилът е създаден с интеграцията на двигател от болид, спечелил световното първенство във Формула 1 през 2016 г., в улично легализирана машина.

Mercedes-AMG One 2

Основният двигател на Mercedes-AMG One е 1.6-литров V6 с един турбокомпресор. Особеното при този турбокомпресор е, че той е разделен на две части – вход и изход, между които е разположен електромотор с мощност 120 к.с. Този мотор осигурява незабавна работа на турбото, още преди изгорелите газове да достигнат до него, което елиминира т.нар. „турбо дупка.“ Тази технология, позната от Формула 1 като MGU-H, е основна причина за гладкото представяне на AMG One.

В допълнение към двигателя с вътрешно горене, който генерира 566 к.с. (или 353 к.с. на литър), автомобилът разполага с по-голям електромотор с мощност 161 к.с., задвижващ задния мост, и два отделни електромотора с по 161 к.с. за всяко от предните колела.

Конструкцията на Mercedes-AMG One е направена от ултралека и здрава карбонова монокок рамка, използвана във Формула 1. Тя интегрира мощния двигател и специално разработената автоматизирана 7-степенна ръчна трансмисия, снабдена с 4-дисков състезателен карбонов съединител. Двигателят достига до невероятните 11,000 об./мин и позволява на автомобила да развива скорост до 352 км/ч.

Mercedes-AMG One 3

Дизайнът на AMG One също подчертава неговото родословие от Формула 1. Впечатляващите аеродинамични елементи, като въздушния отвор на покрива, който преминава в „плавник на акула,“ изпускателната система с уникален кръгъл отвор и две по-малки тръби, както и специалното лаково покритие, са директно вдъхновени от състезанията. Всички тези елементи не са просто визуални – те са разработени за оптимизиране на производителността.

Резултатът е хиперавтомобил, който предлага не само невероятни технически показатели, но и върхово удоволствие от шофирането.

Интериорът на AMG One съчетава състезателни технологии с удобства за ежедневна употреба. Автомобилът разполага с круиз контрол, наречен „pit limiter,“ сензорен екран от A-Class с инфотейнмънт функции и система за измерване на обиколки. Воланът е снабден с LED индикатор за смяна на предавките и бутони за управление на дългите светлини, DRS (Drag Reduction System), усилване на EPAS (Electric Power-Assisted Steering) и избор на режими.

Mercedes-AMG One 4

Всеки Mercedes-AMG One се сглобява ръчно в завода на AMG в Ковънтри. Производственият процес е сравним с направата на луксозни часовници, като всеки детайл преминава през множество проверки, за да се гарантира перфектно качество и завършеност.

Последни новини

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

  • 04.03.2025
  • /
  • Любопитно

За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA. Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg