• 30.10.2024
  • /
  • Мотоциклети

Всеки спортен мотоциклет Harley-Davidson, който можете да си купите през 2024 г. и колко струва

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Всеки спортен мотоциклет Harley-Davidson, който можете да си купите през 2024 г. и колко струва

Harley-Davidson е базирана в Милуоки, откакто Уилям Харли и Артър Дейвидсън завършват конструирането на първия мотоциклет на компанията през 1905 г. Оттогава Harley е произвела някои наистина необикновени мотоциклети, както и други, които са били просто странни. Неотдавна компанията обяви, че временно ще премести производството на някои мотоциклети на американския пазар в Тайланд – съобщение, което не се прие добре от профсъюзните лидери и голяма част от клиентите на марката.

Три от четирите модела, които вече ще се произвеждат в тайландската провинция Районг, а не в Меномени Фолс, Уисконсин, са класифицирани от производителя като „спортни“ мотоциклети – категория, която според него е създадена с дебюта на модела Sportster през 1957 г. Harley разделя настоящите си модели на пет категории: Спорт, триколка, круизър, Adventure Touring и Grand American Touring. Границите между някои от тези категории могат да бъдат размити, но категорията Sport е доста ясно дефинирана.

Harley-Davidson свързва произхода на тези мотоциклети с техния дядо модел: „Тези съвременни спортни мотоциклети отдават почит на легендарните модели Harley-Davidson Sportster, като същевременно включват най-съвременни технологии.“ Ето кратък преглед на всеки от трите налични в момента мотоциклета Harley Sport, включително сравнение на техните характеристики и цени на дребно.

Nighster е най-достъпният мотоциклет на Harley-Davidson

Nighster е най-достъпният мотоциклет на Harley-Davidson

Най-евтиният модел в гамата на Harley-Davidson за 2024 г. е Nightster – спортен мотоциклет с начална цена от 11 999 USD. На тази цена обаче мотоциклетът от начално ниво на Harley-Davidson се предлага само в цвят Billiard Grey. За версията Vivid Black, показана по-горе, ще трябва да платите допълнителни 300 долара, преди да добавите каквито и да било допълнителни функции.

Nightster има някои характеристики, които го правят подходящ за по-млади ездачи, включително двигател Revolution Max с работен обем 975 куб. см, който генерира 91 конски сили и 72 фунта стерлинги въртящ момент. Двигателят е монтиран близо до центъра на рамата, за да улесни балансирането и маневрирането на мотоциклета, а 3,1-галоновият резервоар за газ е поставен под седалката, вместо пред нея, което допълнително понижава центъра на тежестта на Nightster. Традиционното място на бензиновия резервоар е заето от въздушна кутия, която спомага за притока на хладен въздух към двигателя.

Височината на седалката от 27 инча прави Nightster удобен за по-ниски ездачи, а ниско разположеното кормило осигурява предна позиция за каране, която ви държи нащрек на пилотската седалка. Широкият 4 инча аналогов скоростомер е снабден с LCD дисплей, който ви позволява да превключвате между режимите за път, дъжд и спорт и да регулирате настройките на стандартните системи за антиблокираща спирачка, контрол на сцеплението и контрол на приплъзването.

Цената на Nightster Special е с около 1500 долара по-висока от тази на Nightster

Цената на Nightster Special е с около 1500 долара по-висока от тази на Nightster

Преминаването към Nightster Special, следващия модел в спортната линия на Harley-Davidson, води до базова цена от 13 499 USD. Както и при стандартния Nightster, това е само за модела Billiard Grey с черна облицовка. Изборът на Black Denim, Red Rock или Baja Orange, показан по-горе, ще ви струва допълнително 450 USD. Nightster Special споделя много характеристики с Nighster, включително двигателя Revolution Max, шестстепенната трансмисия и 41-милиметровата предна вилка Showa.

Nightster добавя седалка за пилота (известна още като пътническа седалка) и заменя аналоговия уред с 4-инчов тънкослоен транзисторен дисплей с Bluetooth връзка и поддръжка на множество езици, включително испански, китайски и арабски. Той има същите функции за безопасност, подпомагащи водача, като Nightster, но добавя 5-волтов, 3-амперов USB порт за зареждане на устройства и актуализации на арматурното табло. TFT дисплеят на Nightster Special също така има индикатори за системата за управление на налягането в гумите, напрежението на акумулатора, температурата на двигателя и температурата на околния въздух, които липсват в аналоговия индикатор и LCD панела на Nightster.

Емблемата Sportster продължава да съществува

Емблемата Sportster продължава да съществува

В горния край на предложенията на Harley-Davidson за спортни мотоциклети е Sportster S, чиято цена започва от 16 999 USD. Този модел споделя предната позиция за каране с Nightster, но педалите за управление са разположени по-напред от мястото им при Nightster и Nighster Special. Както и при двата му братовчеда от линията Sport, базовата цена на Sportster S е само за цвят Billiard Grey. Vivid Black, Sharkskin Blue и Red Rock се предлагат срещу допълнителни 450 USD. Той споделя двигател и скоростна кутия с двата Nightster-а, както и стандартните системи за антиблокиране на спирачките, контрол на сцеплението и контрол на приплъзването на въртящия момент. Височината на седалката на Sportster S от 28,9 инча е с 1,8 инча по-висока от тази на двата модела Nightster, така че по-ниските водачи може би ще искат да се спрат на някой от тези модели.

Най-голямата разлика между моделите Sportster S и Nightster е по-големият и по-мощен двигател. Sportster S използва двигателя Revolution Max 1250T на Harley-Davidson, който развива 121 к.с. и 93 Нм въртящ момент. За да се задържи тази допълнителна мощност здраво на пътя, Sportster S се предлага с по-дебели гуми на двете колела в сравнение с другите два модела Sport.Освен това Sportster S разполага с 4-инчовия TFT дисплей, използван при Nightster Special, както и с Bluetooth, многоезични възможности и USB порт на този модел. И трите модела Sportster имат задно задвижвано колело и LED осветление, включително оборотни и спирачни светлини и фарове за дълги светлини.

Последни новини

  • 13.03.2025
  • /
  • Новини

Honda има дълга и богата история във Формула 1, като пуска първата си платформа през 1964 г. – RA271. Оттогава насам японската компания се утвърждава като премиер конструктор в сериите – макар че серията ѝ в никакъв случай не е непрекъсната. Всъщност Honda се оттегля от F1 не по-малко от четири пъти: 1968 г., 1992 г., 2008 г. и 2021 г. Така се създадоха четири различни епохи в програмата на Honda във Формула 1, като всяка от тях приключваше по различни причини. Нека разгледаме последната от тези ери, която приключи през 2021 г., и какво планира да направи Honda, когато се завърне през 2026 г. Краткият отговор на въпроса защо Honda напусна през 2021 г. е свързан с въглеродната неутралност и алтернативните горива. Honda заяви желание да постигне въглеродна неутралност, с целеви срок за електрификация до 2030 г., и се оттегли от Формула 1, за да вложи повече от ресурсите […]

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg