• 06.11.2024
  • /
  • Новини

Най-надеждните години за Audi A4 и някои, които да избягвате

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Най-надеждните години за Audi A4 и някои, които да избягвате

Що се отнася до надеждността, Audi е почти в средата на пътя. Тя се класира на четвърто място в класацията за луксозни автомобилни марки, но не попадна в челната десетка на най-надеждните марки. Сред 30-те автомобилни производители, които класира, Consumer Reports поставя Audi на 19-о място. Така че, когато някой иска да се сдобие с употребявано Audi, той трябва да знае, че дава предимство на лукса пред солидния автомобил. Това не означава непременно, че всяко Audi е еднакво. Там има някои надеждни моделни години. Просто трябва да потърсите малко повече, за да ги намерите.

Това важи с особена сила за автомобил като Audi A4. Въпреки че този автомобил по принцип трябва да стои настрана от пазара на употребявани автомобили, в историята на A4 определено има някои добри години. Ако сте насочили погледа си към Audi A4 заради неговия стил и лукс и искате да можете да се сдобиете с възможно най-надеждния модел, ето кои моделни години трябва да държите високо в списъка си въз основа на мненията от оценките на обикновените шофьори. Заедно с тях ще обърнем внимание на още няколко години, които трябва да се избягват като чума.

Най-надежден: 2012 Audi A4

2012 Audi A4

Най-ранният модел A4, който искате да разгледате на пазара за употребявани автомобили, е моделът от 2012 г. Този модел се появи в средата на четвъртото поколение на автомобила и беше изграден върху платформата B8 на компанията, която беше използвана и за моделите A5 и Q5. Той се появи и във време, което не беше особено звездно за А4, на което ще се спрем по-подробно по-късно. Въпреки това моделната 2012 г. има редица положителни страни, като например оценката на Consumer Reports за удовлетвореност на собствениците – 3 от 5. Това е най-високата оценка за автомобила досега.

Един от най-добрите начини да се провери надеждността на автомобила е да се погледне суровия брой оплаквания, получени за определена моделна година, а за Audi A4 2012 този брой е изключително малък. В Националната администрация за безопасност на движението по пътищата са постъпили общо само 26 жалби. Разбира се, това е луксозен автомобил, който по онова време се е продавал средно по 30 хил. броя годишно, така че това не е най-голямата извадка. Въпреки това всеки автомобилен производител би бил доволен от тези ниски стойности. По същия начин само 15 жалби са подадени от шофьори и в CarComplaints. В подкрепа на тази добре изградена репутация е и фактът, че за A4 от 2012 г. са издадени нулеви отзиви, а това е истинска рядкост за всеки автомобил. Това е солидна отправна точка за Audi A4 на пазара на употребявани автомобили.

Най-надежден: 2015-2016 Audi A4

2015-2016 Audi A4

След това преминаваме към последните две моделни години от четвъртото поколение на Audi A4. След подобренията в надеждността през 2012 г. оплакванията веднага започнаха да се увеличават отново, като през 2013 г. по данни на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата се увеличиха по същество четири пъти, но Audi успя да обърне посоката при появата на A4 през 2015 г. При този автомобил нивото на оплакванията се върна на нивото, на което беше моделът от 2012 г., а според CarComplaints то всъщност е доста под тези цифри. Срещу A4 от 2015 г. има 25 оплаквания, подадени до NHTSA, но при CarComplaints те са само три. И трите се отнасят до прекомерния разход на масло на двигателя, като в две от тях се посочва, че той се появява само при голям пробег. Двигателят представлява и около една четвърт от оплакванията до NHTSA.

Моделът Audi A4 за 2016 г. е още по-надежден. Шофьорите са направили само три оплаквания за него в CarComplaints, въпреки че няма един преобладаващ проблем. Едно от тях е свързано с щракане на двигателя, друго е свързано с проблем с кормилното управление, а последното е свързано със силно свирене от страна на трансмисията. Оплакванията в NHTSA са намалели значително спрямо 2015 г., тъй като моделът за 2016 г. има само 13 оплаквания срещу него. Когато се произвеждат десетки хиляди от тези автомобили, процентът на докладваните проблеми тук е миниатюрен.

Най-надежден: 2018 Audi A4

2018 Audi A4

Преминавайки към петото поколение на автомобила и платформата B9, виждаме, че вярата на водачите в надеждността на автомобила се увеличава с модела за 2018 г. Първо, просто трябва да разгледаме някои основни оценки за надеждност. Шофьорите, анкетирани от J.D. Power, дадоха на A4 от тази моделна година обща средна оценка 85 от 100 и дадоха същата оценка за качеството и надеждността му. Тази моделна година получава и най-високата оценка за надеждност от Consumer Reports до този момент, с резултат 45 от 100. Това може да не изглежда много високо, но оценките на Consumer Reports редовно имат по-строга аудитория от тези, изследвани от J.D. Power.

Ако сте си мислели, че броят на оплакванията от страна на шофьорите е бил малък за предходните моделни години, ще бъдете напълно шокирани от данните за Audi A4 2018. В сайта CarComplaints шофьорите са подали общо само две оплаквания, като и двете се отнасят до блокиране на трансмисията. Същевременно в Националната администрация за безопасност на движението по пътищата са постъпили нулеви оплаквания. Точно така. Нула. Нищо. Не е подадена нито една жалба срещу Audi A4 2018. Не само това, но за модела са издадени и нулеви изземвания. Очевидно Audi е знаело какво прави с този модел.

Най-надежден: 2020 Audi A4

2020 Audi A4

За последната положителна препоръка за Audi A4 се обръщаме към петото, актуално и последно поколение на автомобила. Малко трудно е да се постигне някакъв консенсус по отношение на тези модели, тъй като обикновено има определен източник – обикновено Consumer Reports – който е доста резервиран към Audi A4, когато става въпрос за надеждност. Въпреки това моделната година А4 2020 е недвусмислен успех от водачите на Consumer Reports, когато става въпрос за надеждност, с оценка 76 от 100. За съжаление този път J.D. Power е този, който не е определил правилно средните стойности от проучванията си за тази година. Въпреки това, ако шофьорите на Consumer Reports са толкова високо настроени към надеждността на този модел, обикновено по-благосклонните шофьори на J.D. Power най-вероятно ще се съгласят.

Въпреки че няма нулеви оплаквания в Националната администрация за безопасност на движението по пътищата като модела от 2018 г., неговите три оплаквания все пак са много впечатляващи. Две от тях са свързани с неизправности в електрическата система, а другата е проблем с окачването. В CarComplaints има само един подаден въпрос, отнасящ се до проблем с функцията за стартиране и спиране. Може би очаквате в тези сайтове да бъдат подадени повече оплаквания, тъй като са издадени три изземвания, но случаят просто не е такъв. Audi A4 за 2020 г. е надеждно за водачите.

Най-малко надежден: 2003 Audi A4

2003 Audi A4

Тъй като е малко трудно да се получат правилни мнения за опита на водачите с Audi A4 от първото поколение на автомобила, което продължи от 1995 г. до 2000 г., първата моделна година, която смятаме, че трябва да се избягва, е от второто поколение. Това е моделът от 2003 г., който е в началото на един особено лош период за автомобила. Не е случайно, че най-ранният препоръчан модел в този списък за надежден A4 е 2012 г.

Въз основа на броя на жалбите, подадени до Националната администрация за безопасност на движението по пътищата за горепосочените модели, можете да очаквате, че лошата година ще бъде по-близо до 100. Е, моделът от 2003 г. има общо 215 оплаквания от шофьори до NHTSA, което е най-много от 1999 г. насам, когато те са били 196. Оплакванията също са доста разнообразни, като обхващат всичко – от горивната система през охлаждането на двигателя до невъзможността да се поддържа контрол на скоростта. За А4 от 2003 г. бяха издадени четири изземвания. Две от тях бяха свързани с една и съща грешка в горивната помпа. Като цяло Audi A4 от 2003 г. просто не беше много добре конструиран автомобил и това нямаше да се промени напълно в продължение на почти десетилетие.

Най-малко надежден: 2009 Audi A4

2009 Audi A4

Третото поколение започна с моделната 2009 г., като и тук нещата не започнаха по най-добрия начин. Това беше първата моделна година, която получи каквато и да е оценка от Consumer Reports, а резултатът от 2 от 5 точки за удовлетвореност на собствениците не е начинът, по който искате да дебютирате. Въпреки това изданието все още не разполага с конкретна оценка за надеждността на автомобила. За тази моделна година трябва отново да се обърнем към оплакванията, направени срещу него.

В сравнение с модела от 2003 г. броят на жалбите, подадени до Националната администрация за безопасност на движението по пътищата, е намалял, но 141 жалби за Audi A4 от 2009 г. все още са доста голям брой. Именно в CarComplaints виждаме как се вписва в голямата схема на живота на A4, тъй като има най-много подадени жалби от всяка отделна моделна година. Преобладаващата част от оплакванията са свързани с това, че двигателят изразходва маслото си с невероятно бързи темпове, което е изключително вредно за двигателя и е скъпо за поддръжка и ремонт. Audi A4 от 2009 г. е обект на шест различни изтегляния, като всяко от тях засяга по различен начин въздушните възглавници на автомобила. Проблемите с въздушните възглавници определено не са признак за надежден автомобил.

Най-малко надежден: 2011 Audi A4

2011 Audi A4

Важно е да не се доверявате само на думите на един източник, когато става въпрос за определяне на надеждността на даден автомобил. Аудиторията на този източник може да се окаже нещо като отклонение в сравнение с други мнения. Такъв е случаят с Audi A4 за 2011 г. За тази моделна година в Националната администрация за безопасност на движението по пътищата са постъпили само 32 оплаквания и на пръв поглед бихте си помислили, че това е автомобил, който се препоръчва заради своята надеждност. Въпреки това, ако погледнете другаде, отговорът на водачите не е толкова благосклонен.

Според шофьорите в CarComplaints тази моделна година е втората по брой проблеми от всички години, като жалбите са само с четири по-малко от тези за A4 от 2009 г. Отново най-големият проблем е прекомерният разход на масло. Благодарение на броя на оплакванията по този въпрос и очакваните средни разходи за отстраняването му, възлизащи на около 6 000 USD, моделната 2011 г. е тази, която CarComplaints счита за най-лошата в историята на A4. Оценката на удовлетвореността на собствениците от 1 от 5, дадена му от шофьорите, анкетирани от Consumer Reports, също не помага на репутацията му. За щастие, Audi успя да промени нещата с гореспоменатата 2012 моделна година.

Най-малко надежден: 2017 Audi A4

2017 Audi A4

Както началото на третото поколение през 2009 г. не беше много успешно, същото може да се каже и за началото на четвъртото поколение с Audi A4 от 2017 г. Въпреки че то има изненадващо висока оценка на удовлетвореността на собствениците от 4 от 5 точки от шофьорите в Consumer Reports, този проблясък не е задължително да разкаже цялата история за неговата надеждност. Ако погледнете оценката за надеждност, тя е с обща средна стойност 37 от 100. Шофьорите може и да са харесали достатъчно всичко останало, което А4 от 2017 г. предлагаше, но дори и те трябваше да признаят, че той не е чак толкова надежден.

Това увеличение на броя на проблемите се вижда ясно в хронологията на CarComplaints. За А4 от 2017 г. се наблюдава рязък скок на докладваните оплаквания. Двете предходни години и една година след това нямат почти никакви проблеми и всички попадат в положителната първа половина на този списък. Шофьорите в CarComplaints също не са фокусирани върху един-единствен проблем, тъй като включват въпроси, отнасящи се до електрическите системи, климатика, течовете и повредата на двигателя. Що се отнася до оплакванията, подадени до Националната администрация за безопасност на движението по пътищата, именно въздушните възглавници съставляват почти половината от 31-те оплаквания, а също така са причина за три от петте изтегляния на модела. Хората може и да са се наслаждавали на шофирането на Audi A4 2017, но този списък обръща внимание на надеждността, а не на симпатиите.

Методология

Най-надеждните години за Audi A4 и някои, които да избягвате 2

За да се определи кои моделни години на Audi A4 са били най-надеждни и най-малко надеждни през тридесетте години на производство на автомобила, бяха взети предвид редица различни фактори. На най-елементарно ниво са оценките за надеждност от шофьорите, съставени от източници като Consumer Reports и J.D. Power, всеки от които анкетира действителни шофьори на тези автомобили и събира техните мнения, за да ги обобщи в средна стойност. Освен това – и вероятно още по-важно – съществуват действителните проблеми, с които водачите са се сблъскали със своите A4 и които са ги накарали да подадат оплаквания в организация като Националната администрация за безопасност на движението по пътищата, както и в уебсайт като CarComplaints. Колкото повече оплаквания е получила дадена моделна година, толкова по-малко надежден е този автомобил.

Последни новини

  • 13.03.2025
  • /
  • Новини

Honda има дълга и богата история във Формула 1, като пуска първата си платформа през 1964 г. – RA271. Оттогава насам японската компания се утвърждава като премиер конструктор в сериите – макар че серията ѝ в никакъв случай не е непрекъсната. Всъщност Honda се оттегля от F1 не по-малко от четири пъти: 1968 г., 1992 г., 2008 г. и 2021 г. Така се създадоха четири различни епохи в програмата на Honda във Формула 1, като всяка от тях приключваше по различни причини. Нека разгледаме последната от тези ери, която приключи през 2021 г., и какво планира да направи Honda, когато се завърне през 2026 г. Краткият отговор на въпроса защо Honda напусна през 2021 г. е свързан с въглеродната неутралност и алтернативните горива. Honda заяви желание да постигне въглеродна неутралност, с целеви срок за електрификация до 2030 г., и се оттегли от Формула 1, за да вложи повече от ресурсите […]

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg