• 29.01.2025
  • /
  • Новини

8 от най-мощните 4-цилиндрови автомобили, които можете да купите през 2025 г.

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
8 от най-мощните 4-цилиндрови автомобили, които можете да купите през 2025 г

Макар че не можем да знаем със сигурност колко дълго ще продължат големите двигатели с високи мощности, през последните няколко години е ясно, че броят на цилиндрите при автомобилите с вътрешно горене намалява. Регулациите в Съединените щати изглежда се променят на всеки четири години, но в Европа и други части на света ограниченията относно разхода на гориво и двигателите насочват развитието на двигателите далеч от големите агрегати с много цилиндри. За ентусиастите на автомобилите това означава, че фокусът се измества от големите V8, V10 и V12 двигатели. Макар че те все още съществуват, те не са толкова разпространени, както някога, и със сигурност не захранват повечето от днешните достъпни автомобили. Вместо това се обръщаме към четирицилиндровите двигатели.

Четирицилиндровите двигатели днес предлагат много по-голяма мощност, отколкото някога. Турбокомпресорите са навсякъде, както и високооборотните, високопроизводителни версии на обикновените двигатели. Освен това, с появата на електрическите двигатели и хибридната технология, четирицилиндровият двигател може да се използва в комбинация с хибридна система, за да произвежда голяма обща мощност. Затова сме събрали някои от най-мощните автомобили, които можете да купите в момента в Съединените щати, и ги представихме тук.

Някои от тези четирицилиндрови автомобили са изключително с вътрешно горене, докато други използват хибридна система, за да постигнат високи мощности. Моделите са или с турбокомпресор, или с компресор, или използват множество методи за принудително впръскване на гориво. Но независимо от това как произвеждат мощността си, всички тези автомобили използват четири цилиндъра.

Ford Mustang EcoBoost: 315 к.с.

Ford Mustang EcoBoost

Всички познаваме Mustang заради известните му V8 двигатели и доминацията му като „pony car“ през последните няколко десетилетия. Големият V8 двигател е бил визитната картичка на Mustang за много от поколенията му. Но днес много от Mustang автомобилите, които виждате по пътищата, се задвижват от четирицилиндров турбо двигател. Стандартно за базовата версия на Mustang е турбокомпресираният 2.3-литров четирицилиндров двигател, наречен EcoBoost. Той произвежда 315 к.с. и 475 Nm въртящ момент. В комбинация с 10-степенна автоматична скоростна кутия, четирицилиндровият Mustang може да ускори от 0 до 100 км/ч. за само 4.5 секунди.

С V8 двигателя, както вероятно очаквате, мощността и ускорението са подобрени. 5.0-литровият V8 на Mustang развива 480 к.с., а версията Dark Horse увеличава тази цифра до 500 к.с., но и двата модела са значително по-скъпи от EcoBoost. И за тези допълнителни пари те ускоряват до 100 км/ч. само с няколко десети от секундата по-бързо – съответно 4.2 и 4.1 секунди. Това не е 5.0L, но четирицилиндровият Mustang EcoBoost двигател със сигурност предлага достатъчно мощност за повечето компании за наемане на автомобили.

Acura Integra Type S: 320 к.с.

2024 Acura Integra Type S

Продължавайки традицията на спортните хечбекове с предно предаване, Integra Type S предлага голяма мощност за компактен луксозен четирицилиндров автомобил. Стандартната Acura Integra използва турбокомпресиран 1.5-литров четирицилиндров двигател, но той не е гигант. Той произвежда 200 к.с. и 260 Nm въртящ момент – достатъчно за повечето шофьори, но със сигурност не достатъчно за ентусиастите, търсещи мощност.

Integra Type S обаче споделя силовата си установка с Honda Civic Type R, и въпреки репутацията на Civic за производителност, всъщност Acura излиза на преден план по отношение на мощността. Двигателят, който задвижва и двата модела, е турбокомпресиран 2.0-литров четирицилиндров двигател, част от серията K-Series на Honda. В Type R той произвежда 315 к.с. и 420 Nm въртящ момент, но в Integra Type S мощността е 320 к.с. и 420 Nm. Това е с 120 к.с. повече от стандартната Integra и със сигурност е достатъчно, за да направи Type S забавен автомобил, когато пътищата станат криволичещи. Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч. с Integra Type S е 5.1 секунди – прилично бързо, но моделите с пълно задвижване обикновено са по-бързи.

Cadillac CT4-V: 325 к.с.

Cadillac CT4-V

Има няколко високомощни седана на Cadillac, за които си струва да се говори, като много от тях се задвижват от големи V8 двигатели на General Motors. Автомобили като Cadillac CTS-V и CT5-V Blackwing са на върха на този списък. Седани с място за пет души и достатъчно мощност, за да запалят задните гуми, са партията на Cadillac в днешни дни – особено при моделите V. Ако търсите мощност от четири цилиндъра, обаче, CT4-V е мястото, където трябва да започнете търсенето.

Стандартният CT4 получава 2.0-литров четирицилиндров двигател, който произвежда 237 к.с. – уважаваема цифра. CT4-V обаче е надграден до впечатляващите 325 к.с. и 515 Nm въртящ момент. С прогнозна максимална скорост от 251 км/ч. на пистата и време за ускорение от 0 до 100 км/ч. от само 4.8 секунди (според Cadillac), четирицилиндровият CT4-V със сигурност заслужава по-внимателно разглеждане. CT4-V Blackwing отива още по-далеч, предлагайки 472 к.с. от twin-turbo V6 двигател, но този брой цилиндри го дисквалифицира от нашия списък.

Audi S3: 328 к.с.

Audi S3 Sedan

Един от входните модели на Audi, A3, предлага изтънченост и малко шофьорско удоволствие на разумна цена. Този малък четиривратен автомобил развива 201 к.с., което е напълно достатъчно за неговия клас, но по-спортният S3 е този, който наистина впечатлява. С S3 получавате турбокомпресиран 2.0-литров четирицилиндров двигател, който произвежда 328 к.с. и 400 Nm въртящ момент – впечатляващи цифри за всеки четирицилиндров двигател и значителен скок в сравнение с Audi S3 от 2024 г., който предлагаше само 306 к.с.

Турбокомпресираният двигател на S3 е съчетан с 7-степенната автоматична скоростна кутия S tronic на Audi и, разбира се, с пълно задвижване. Според Audi максималната скорост на S3 е ограничена до 250 к/ч.. Ускорението от 0 до 100 км/ч. се извършва за само 4.4 секунди благодарение на възможностите за старт с пълно задвижване. Налична е и още по-мощната версия RS3, която предлага 401 к.с., но тя получава тази мощност от петцилиндров двигател, така че не се квалифицира за нашия списък.

Porsche 718 Cayman S: 350 к.с.

Porsche 718 Cayman S

Макар че може да не е флагманският модел Carrera 911, Porsche 718 Cayman все пак е отличен автомобил за любителите на шофирането. Освен това е значително по-достъпен в сравнение с 911, особено ако изберете един от двата налични четирицилиндрови двигателя. Стандартният 718 Cayman развива 300 к.с. – солидна мощност дори сред тези автомобили – но Cayman S увеличава тази мощност до 350 к.с. и 420 Nm въртящ момент.

Четирицилиндровият двигател се върти до задоволителна червена линия от 7500 об./мин, а когато 718 Cayman е оборудван с опционалния пакет Sport Chrono, той може да ускори от 0 до 100 км/ч. за само 4.0 секунди. За да не остане назад, Porsche също твърди, че максималната скорост на Cayman S е 285 км/ч. с летни гуми. Ако искате да изпитате чувството на каране с отворен покрив, докато шофирате своя входен четирицилиндров Porsche, Boxster S предлага практически същите характеристики чрез същия турбокомпресиран 2.5-литров четирицилиндров двигател.

Докато преглеждате този списък, вероятно ще забележите, че сме комбинирали няколко автомобила, като сме изброили няколко модели от един и същ производител, ако използват една и съща силова установка – това е случаят тук с Cayman и Boxster. По-бързите версии на Cayman като GTS 4.0, GT4 RS и Spyder RS предлагат още повече мощност – GT4 RS, например, развива 493 к.с., но тези версии на 718 го правят с помощта на шестцилиндровия двигател на Porsche.

Lotus Emira: 400 к.с.

Lotus Emira

В нашия преглед на Lotus Emira имаше много похвали. Отличният дизайн и впечатляващата динамика на шофиране го отличават от конкуренцията. Но преди да го закарате от салона, трябва да вземете няколко решения. Има два избора за силова установка, когато става въпрос за Lotus Emira, но и двата произвеждат еднаква мощност. Първият избор е компресорен 3.5-литров V6 двигател (произведен от Toyota), който развива 400 к.с. и 420 Nm въртящ момент.

Също така има наличен и четирицилиндров двигател – турбокомпресиран 2.0-литров, който произвежда същите 400 к.с. и дори повече въртящ момент – 480 Nm. През предишните години четирицилиндровият двигател на Emira произвеждаше 360 к.с., но Lotus увеличи мощността за 2025 г. Произведен от AMG, четирицилиндровият двигател може да бъде комбиниран само с 8-степенна автоматична скоростна кутия (V6 е наличен с ръчна), но все пак е впечатляващо бърз. Според Lotus Emira с двигател в средата и задно предаване може да ускори от 0 до 100 км/ч. за само 3.8 секунди. Максималната скорост на Emira се оценява на 293 км/ч. – изключително впечатляващо за всеки автомобил с четири цилиндъра.

Volvo S60 plug-in hybrid: 455 к.с.

Volvo S60 plug-in hybrid

От известно време Volvo използва двигатели, които имат както компресор, така и турбокомпресор (да, прочетохте правилно – и двете). Тази сложна конструкция извлича всяка последна капка мощност от двигатели с малък обем, а сред този списък на високомощни четирицилиндрови двигатели това казва много. Както Mercedes прави с техните свръхмощни четирицилиндрови двигатели (повече за това след малко), Volvo използва този двигател в редица модели, като S60 и V60.

Използвайки twin-charged четирицилиндров двигател и plug-in хибридна система, S60 произвежда 455 к.с. и 710 Nm въртящ момент, което го прави вероятно най-непретенциозния автомобил в нашия списък. Той е изтънчен и луксозен, без да има прекалено шумен дизайн. Пълното задвижване помага на S60 да ускори бързо, но той е сравнително тежък автомобил (около 2000 kg според Volvo), така че ускорението от 0 до 100 км/ч. отнема около 4.3 секунди. Големият седан на Volvo, S90, също предлага plug-in хибридната силова установка с 455 к.с.

Mercedes AMG C63 S E Performance: 671 к.с.

Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE, Málaga 2022Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE

В автомобил, който обикновено се свързва с мощността на V8 двигател, Mercedes направи голям скок, като оборудна най-новия AMG C63 с четирицилиндров двигател. Турбокомпресираният 2.0-литров двигател под капака на C63 обаче не трябва да движи големия луксозен автомобил сам, тъй като е съчетан с електрически мотор, който добавя още 201 к.с. към общата мощност. Комбинирано, двигателят и хибридната система произвеждат умопомрачителни 671 к.с. и 1020 Nm въртящ момент, предавани към пътя чрез системата 4MATIC+ с пълно задвижване. Сякаш Mercedes доказва точка. Според Mercedes времето за ускорение от 0 до 100 км/ч. в C63 е само 3.3 секунди.

За сравнение, предходното поколение с twin-turbo 4.0-литров V8 двигател произвеждаше 503 к.с. и 700 Nm въртящ момент. Mercedes-Benz AMG CLA 45 S използва версия на същия четирицилиндров двигател, но без хибридна система, която да добави електрическа мощност, така че трябва да се задоволи с 416 к.с. и 500 Nm. Това все пак е достатъчно, за да го постави пред повечето автомобили в този списък.

Заедно с CLA 45 S, Mercedes AMG GT43 и други модели на марката използват същия M139 четирицилиндров двигател и произвеждат същите 416 к.с. Можехме да дадем място и на тези автомобили в списъка, но изглеждаше несправедливо да изброяваме множество модели с един и същ двигател. Без значение какво захранва, двигателят M139 е сила, с която трябва да се счита.

Последни новини

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

  • 04.03.2025
  • /
  • Любопитно

За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA. Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg