• 15.03.2025
  • /
  • Електромобили

5 алтернативи на Tesla Cybertruck

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
5 алтернативи на Tesla Cybertruck

Tesla Cybertruck е уникален автомобил както по отношение на дизайна, така и на конструкцията. Външният му вид не прилича на никой друг пикап на пазара. Tesla Cybertruck има и панели на каросерията от неръждаема стомана, които също го правят единствен по рода си. Но въпреки че Tesla Cybertruck има отличителен външен вид, в същността си той е електрически пикап. В този смисъл има няколко алтернативи на Cybertruck, които понастоящем се предлагат за продажба на пазара в САЩ.

Нека да започнем с разглеждането на Tesla Cybertruck 2025 г. Той се предлага с избор между двумоторна уредба, произвеждаща 600 конски сили, наречена All-Wheel Drive, или тримоторна уредба, наречена „Cyberbeast“, с обща мощност 834 конски сили. И двата варианта на задвижване са със стандартно задвижване на всички колела. Cyberbeast може да направи от 0 до 100 километра в час за 2,6 секунди и от 0 до 160 километра в час за 6,9 секунди, докато по-бавният двумотор All-Wheel Drive се нуждае от 3,9 секунди за 0-100 километра в час и 9,6 секунди за 0-160 километра в час, въз основа на тестовете на Car & Driver. Оценката на Tesla за пробега е 510 километра за Cyberbeast и 520 километра за All-Wheel Drive.

Цените на Tesla Cybertruck започват от 79 990 щатски долара MSRP за двумоторния All-Wheel Drive и нарастват до 99 990 щатски долара MSRP за тримоторния Cyberbeast. Cybertruck може да бъде поръчан директно от завода на Tesla на уебсайта на компанията, тъй като Tesla работи без франчайз дилъри.

2025 GMC Hummer EV Pickup

2023 GMC HUMMER EV Edition 1 Pickup

Пикапът GMC Hummer EV 2025 от марката за камиони и SUV на GM е по-широк и значително по-тежък от Cybertruck. Това се дължи отчасти на огромната батерия на Hummer, чийто капацитет може да достигне 205 kWh. Докато версията на кибритената клечка на Tesla тежи 6901 кг, Hummer EV Pickup на GMC накланя везните на 9640 кг – почти пет тона.

Подобно на киберколата, GMC Hummer EV Pickup се задвижва от дву- или тримоторна конфигурация. Двойният двигател осигурява 570 конски сили, а тройният двигател увеличава мощността до 1000 конски сили. Задвижването на всички колела е стандартно и за двата модела. Според Car & Driver тримоторният Hummer EV Pickup може да развие скорост от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди и от 0 до 100 км/ч за 8,8 секунди. Тези стойности попадат точно между двата модела на Cybertruck.

И в двете версии на Hummer EV стандартно се предлага 20-модулна батерия, докато 24-модулната батерия се предлага като опция за тримоторния модел. Пробегът на пикапа GMC Hummer EV е до 590 километра в зависимост от избраната комбинация от двигатели и акумулаторна батерия. Началната цена на GMC Hummer EV Pickup е 98 845 USD за версията с два двигателя. Версията с три мотора и мощност 1000 конски сили започва с препоръчителна цена от 106 945 USD.

2025 Rivian R1T

2025 Rivian R1T

2025 Rivian R1T, както и Cybertruck, е електрически пикап на стартиращ автомобилен производител. Подобно на покупката на Tesla, автомобилите на Rivian се поръчват и купуват чрез уебсайта на компанията, тъй като Rivian е решила да не използва франчайз дилъри. Rivian R1T се задвижва от е задвижва от е задвижва от е задвижва от това, което Rivian нарича двумоторно, тримоторно и четиримоторно разположение. Разположението на двигателите отпред и отзад означава, че всички Rivian имат задвижване на всички колела. Мощността варира от 665 к.с. за Dual-Motor до 850 к.с. за Tri-Motor и до разтърсващите 1 025 к.с. за Quad-Motor.

Времето от 0 до 100 километра в час за тези конфигурации на двигателя е 3,4 секунди за Dual, 2,9 секунди за Tri-Motor и 2,5 секунди за Quad, според Rivian. Очакваното собствено тегло варира от 6900 до 7200 кг. Rivian R1T предлага три различни варианта на батерията, които Rivian определя като Standard, Large и Max. Стандартният пакет е изработен с литиево-железен фосфат (LFP). Това осигурява по-евтина батерия за моделите от начално ниво, докато пакетите Large и Max използват литиево-йонна химия. Пробегът на батерията за двумоторния модел варира от 410 километра със стандартния пакет до 760 километра с пакета Max.

Цените на Rivian R1T Dual-Motor започват от 69 900 щатски долара MSRP със стандартния акумулаторен пакет, 77 900 щатски долара MSRP с големия пакет и 83 900 щатски долара с пакета Max. Цената на Tri-Motor, който се предлага само с пакета Max, е 99 900 щатски долара РС.

2025 Ford F-150 Lightning

2022 Ford F-150 Lightning Lariat

Ford F-150 Lightning 2025 е опитът на Ford да пусне електрически пикап на пазара бързо и преди конкурентите си. Вместо да подходи изцяло, Ford създаде електрическата си версия, използвайки костите на своя бензинов F-150, с комплект батерии, два двигателя и независимо окачване отзад. Резултатът е F-150 Lightning, който е на пазара от 2022 г. насам.

Ford F-150 Lightning се предлага с множество функции и е с два двигателя и задвижване на всички колела с различна мощност, в зависимост от избрания размер на батерията. Батерията със стандартен обхват се предлага с двигатели с мощност 452 конски сили, докато батерията с разширен обхват увеличава общата мощност до 580 конски сили. Според тестовите процедури на Car & Driver F-150 Lightning с двигатели с мощност 580 конски сили ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,0 секунди, а от 0 до 100 – за 10,6 секунди. Това е съпоставимо с показателите, постигнати от Cybertruck с два двигателя.

Собственото тегло на F-150 Lightning с по-голямата батерия е 6 855 кг. По оценка на EPA пробегът на Ford F-150 Lightning е 370 километра с батерията Standard Range и 480 – 510 километра с батерията Extended Range, в зависимост от избрания модел. Ценовата структура на Ford F-150 Lightning започва с началното ниво Lightning XLT на цена от 62 995 щатски долара. След това тя преминава през Lightning Flash на 67 995 USD MSRP, Lightning Lariat на 76 995 USD и най-високото ниво Lightning Platinum на 84 995 USD MSRP.

2025 Chevrolet Silverado EV

2025 Chevrolet Silverado EV

Chevrolet Silverado EV от 2025 г. предлага по-пълна гама на модела, както и нова, по-малка батерия Standard Range. Това дава възможност за избор между три различни размера на батерията на Silverado EV: Standard Range, Extended Range и Max Range.

Съществуват и опции за захранване на Chevrolet Silverado EV. Всички те са с два двигателя и задвижване на четирите колела. Мощността започва от 510 к.с. в модификацията WT, достига до 645 к.с. в LT и достига до 754 к.с. в по-високите модификации. Според тестовете на Car & Driver показателите за ефективност на Silverado EV RST с мощност 754 к.с. са 0-100 километра в час за 4,1 секунди и 0-160 километра в час за 10,0 секунди, което е близо до показателите на Cybertruck с двоен двигател. Собственото тегло на Silverado EV с най-голямата 205 kWh батерия е 8800 кг, което е с близо 2000 кг повече от това на Cybertruck. Оценката на EPA за пробега на Chevrolet Silverado EV варира от най-ниските 450 километра за WT със стандартна батерия до най-високите 790 километра за 8WT с батерия Max Range. Моделът LT с батерия Extended Range може да измине 650 километра, а RST с батерия Max Range – 735 километра.

Ценообразуването на Silverado EV започва с олекотените версии WT (работен камион), всички с двигатели с мощност 510 к.с. Цените на WT Silverado EV започват от 55 000 щатски долара с батерия Standard и достигат 75 700 щатски долара с батерия Max. По-удобните за потребителите версии на Silverado EV започват от LT с батерия Extended Range на цена 75 195 USD MSRP и достигат до RST с батерия Max Range на цена 97 895 USD MSRP.

2025 GMC Sierra EV

2025 GMC Sierra EV Denali Max Range

GMC Sierra EV от 2025 г. е брат и сестра на Chevrolet Silverado EV. Той е изграден на същата платформа и понастоящем се предлага само във версията Denali с най-високо ниво на оборудване. В този смисъл той е по-луксозен отвътре и по-скъп за закупуване. По-късно през 2025 г. се очакват по-ниски и по-евтини нива на оборудване, включително ориентираните към офроуд версии AT4 и Elevation.

GMC Sierra EV Denali се задвижва от двумоторна система за задвижване на всички колела с обща мощност 754 конски сили. Представянето на Sierra EV Denali с батерията Max Range, въз основа на тестовете на Car & Driver, включва ускорение от 0 до 100 километра в час за 4,1 секунди и от 0 до 160 километра в час за 10,0 секунди. Това е идентично с това на Chevrolet Silverado EV с най-високо ниво на оборудване и поставя постиженията му точно на едно ниво с версията с два двигателя на Tesla Cybertruck. Той се предлага стандартно с батерия Extended Range, а батерията Max Range се предлага по желание срещу допълнително заплащане. Очакваният пробег е 625 километра за батерията Extended Range и 735 километра за батерията Max Range. Собственото тегло на Sierra EV Denali съвпада с това на неговия аналог Chevrolet Silverado EV и е 8800 кг, което го прави значително по-тежък от Cybertruck.

Цените на GMC Sierra EV Denali 2025 започват от 91 995 щатски долара по препоръчителна цена (MSRP) с батерията Extended Range и нарастват до 100 495 щатски долара с батерията Max Range. Забележителните опции на GMC Sierra EV Denali включват боя Moonlight Matte за 3 995 USD (показана на снимката по-горе) и палатка на покрива за 1 995 USD.

Последни новини

  • 18.03.2025
  • /
  • Новини

Покупката на автомобил е огромна инвестиция. Средностатистическият американец не само държи автомобилите си повече от десетилетие, но и обезценява стойността им от момента, в който ги свали от паркинга. Това означава, че никога няма да получите това, което сте вложили финансово. Поради тези причини е важно да си купите надежден автомобил, който ще издържи дълго време. В края на краищата няма нищо по-лошо от това да похарчите десетки хиляди долари за автомобил и след това да се налага да го ремонтирате всяка година. Това е по-трудно да се каже, отколкото да се направи, тъй като на пазара има десетки модели превозни средства и не всички са направени по един и същи начин. Една марка може да има отлични, надеждни SUV автомобили, които издържат проверката на времето, и в същото време да продава автомобили, които никой нов шофьор не бива да купува. Дори и тогава, годините на модела имат значение и […]

  • 15.03.2025
  • /
  • Любопитно

Land Rover има доста дълга история, тъй като е бил собственост на множество компании за различен период от време. Кратката история е, че понастоящем Tata Motors е собственик на Land Rover и Range Rover. Tata Motors е голяма производствена компания в Индия, която купува Land Rover през 2008 г. Под ръководството на Tata Motors Land Rover получи по-ефективни двигатели, които осъвремениха марката. През 2012 г. Land Rover е групиран с Jaguar и става известен като Jaguar Land Rover Limited. През 2023 г. компанията отново променя името си на JLR. С тази промяна на името не само се избягват досадно повтарящи се имена на модели като Land Rover Range Rover, но тя е и част от стратегията на компанията за неутрализиране на въглеродните емисии. Land Rover съществува от 1948 г., когато е част от компанията Rover. Председателят на компанията, Морис Уилкс, го проектира и поръчва да бъде построен върху шаси на […]

  • 13.03.2025
  • /
  • Новини

Honda има дълга и богата история във Формула 1, като пуска първата си платформа през 1964 г. – RA271. Оттогава насам японската компания се утвърждава като премиер конструктор в сериите – макар че серията ѝ в никакъв случай не е непрекъсната. Всъщност Honda се оттегля от F1 не по-малко от четири пъти: 1968 г., 1992 г., 2008 г. и 2021 г. Така се създадоха четири различни епохи в програмата на Honda във Формула 1, като всяка от тях приключваше по различни причини. Нека разгледаме последната от тези ери, която приключи през 2021 г., и какво планира да направи Honda, когато се завърне през 2026 г. Краткият отговор на въпроса защо Honda напусна през 2021 г. е свързан с въглеродната неутралност и алтернативните горива. Honda заяви желание да постигне въглеродна неутралност, с целеви срок за електрификация до 2030 г., и се оттегли от Формула 1, за да вложи повече от ресурсите […]

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg