Какво се получава, когато съчетаете един от най-известните производители на високопроходими и луксозни автомобили в света с SUV? Получавате Lamborghini Urus, който се предлага и с чисто нова plug-in хибридна конфигурация. При нехибридните Urus S и Urus Performante получавате 4,0-литров V8 с двоен турбокомпресор, чиято мощност е 657 к.с. Вниманието на италианския автомобилен производител към звука на двигателя също е забележително, особено при Performante, който включва спортна титаниева изпускателна система, която подчертава гърления рев на V8.
Новият Urus SE (плъг-ин хибрид), разполага с V8 с две турбини, който се комбинира с електромотор, за да генерира впечатляващите 789 к.с. и 701 фунта стерлинги въртящ момент. Имахме възможност да се повозим на този екзотичен SUV по време на нашето 2025 Lamborghini Urus SE първо шофиране, като отбелязахме, че той е на върха на пазара по отношение на мощността, но се оплакахме от високата цена, изискваща сериозно дълбоки джобове. Всъщност Urus 2022 влезе в нашия списък на най-скъпите Lamborghini на всички времена, класиран.
Производителността обаче не е единственият елемент на Urus, за който си струва да се говори. Интериорът предлага някои вълнуващи щрихи като уникалния бутон за стартиране с обръщане на капака, бутони за управление на режимите на шофиране, които не биха изглеждали неуместно в реактивен изтребител, всеобхватна аудиосистема и внимателно подбрана музикална плейлиста, наречена Lamborghini Engine Songs, която хармонира специално с двигателя V8 на Urus.
Вдъхновението на самолета предлага уникални обръщащи се превключватели на стартера и режима на шофиране
Lamborghini ясно заяви, че интериорният вид и оформлението на Urus са вдъхновени от дизайна на пилотската кабина на самолета, и това не е единственият модел. Всъщност, както обяснява Митя Боркерт, директор по дизайна в Automobili Lamborghini по отношение на Temerario, италианският автомобилен производител подхожда към нещата от гледна точка на дизайна „Чувствай се като пилот“. Това важи и за Urus, с всичките му прецизни и калибрирани настройки за шофиране, което допълнително свързва водача с автомобила, може би подобно на пилота и самолета.
Веднага ще забележите, след като се качите на шофьорското място, че бутонът за стартиране в разположен на централната конзола и защитен от капак, по същество. Това е намигване към военните самолети, които са включвали контролни уреди, които не са могли да бъдат активирани, без да се отвори капакът, за да се предотврати случайно изстрелване на оръжие. Макар че в действителност няма да причините никаква вреда, когато стартирате своя Urus, клетката над стартера е елегантно допълнение към това Lamborghini.
Друг вдъхновен от авиацията аспект на салона на Urus се открива при превключване на различните режими на шофиране с помощта на селектора ANIMA. Докато други автомобили могат да ви представят само обикновен циферблат, Urus предлага управление, подобно на реактивна дроселова клапа, с превключвател от едната страна за настройки като Sport, Corsa (писта) и Terra (офроуд). Другата страна предоставя допълнителни опции, свързани с неща като кормилно управление, окачване и др.
Аудиосистема с 21 високоговорителя и песни за двигателя на Lamborghini
Urus е оборудван със солидна аудиосистема на Bang & Olufsen, която използва 21 високоговорителя, захранвани от първокласен 1700-ватов усилвател. Системата не само вкарва много мощност в многобройните си високоговорители, но и е специално калибрирана спрямо уникалните акустични свойства на Urus, което гарантира първокласно, съобразено с нуждите изживяване. Това се съчетава и с технологията Symphoria, която внася допълнителна дълбочина в звука, използвайки допълнителни пространствени детайли, за да направи слушателското изживяване по-обширно, излизайки извън границите на вътрешния салон на Urus.
Въпреки че можете да се наслаждавате на множество музикални жанрове във вашия Urus, има уникална опция за възпроизвеждане на ръчно подбрана селекция от песни в Spotify от Lamborghini, наречена Engine Songs. Този плейлист взаимодейства със звука на двигателя по интересни начини, като например хармонизира с тоновете, генерирани от двигателя V8 на Urus. По същество, когато възпроизвеждате песните за двигателя по време на шофиране, звуците под капака стават активна част от музиката, като се смесват безпроблемно и добавят допълнителни слоеве към звуковия пейзаж. Говорейки за качествените озвучителни системи, предлагани в моделите на италианския автомобилен производител, член на нашия екип на изложението за потребителска електроника демонстрира няколко мелодии в Revuelto и обясни: „Не знаех колко добро може да бъде автомобилното аудио, докато не се качих в това Lamborghini.“