• 15.02.2025
  • /
  • Новини

Защо BMW прекрати производството на кабриолети с твърд покрив?

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Защо BMW прекрати производството на кабриолети с твърд покрив

BMW произвежда фантастични кабриолети като Z4, леката хибридна серия 4 и серия 8. Шофирането с открит покрив в това, което BMW нарича „най-съвършената машина за шофиране“, има малко заместители извън карането на мотоциклет. Аз лично смятам, че BMW Z4 M40i от 2024 г. е един от най-добрите автомобили, които съм шофирал през годината. За съжаление кабриолетите сякаш стават все по-редки с всяка изминала година. Още по-рядък е кабриолетът с твърд покрив, като досега е оцелял само моделът Mazda Miata RF. В предишните години можеше да се купят няколко различни сгъваеми кабриолета с твърд покрив, сега това не е така. BMW Серия 4 се отказа от твърдия покрив през 2020 г.

В прессъобщение от 2020 г. за второто поколение BMW Серия 4 кабриолет BMW заявява открито защо не подкрепя идеята за кабриолет с твърд покрив, като казва: „Най-забележимата промяна в сравнение с предишното поколение е преминаването от твърд към новопроектиран мек покрив, който носи много предимства, включително намаляване на теглото, по-голямо товарно пространство и по-нисък център на тежестта за по-добро управление.“ Прегледал съм редица високопроходими автомобили на BMW, като например най-новото поколение на М5 и Серия 2 от 2025 г., и мога уверено да кажа, че BMW е смъртно сериозна, когато става въпрос за намаляване на броя на компромисите, които трябва да прави при конструирането на даден автомобил.

Твърде голямо тегло

Твърде голямо тегло

Проектирането на кабриолет е много по-далеч от това просто да отрежете покрива и да приключите. Трябва да се вземат предвид много конструктивни решения, които оказват влияние върху ефективността. BMW направи разчети, насочени към управлението, и реши, че отрязването на твърдия покрив е най-добрият начин на действие. Кабриолетите с мек покрив позволяват сгънатият покрив да се побере в по-малко пространство, отколкото твърдия покрив. Това не само дава възможност за повече място за съхранение (което води до по-полезен автомобил като цяло), но и осигурява по-голяма структурна твърдост на каросерията на автомобила.По-твърдият автомобил е по-добре управляем.

BMW добавя: „Мекият покрив (на M4 Кабриолет от 2021 г.) е с около 40% по-лек от сгъваемия твърд покрив на предшественика.“ Толкова голяма икономия на тегло, дори за една част, е огромна.Ако BMW наистина иска да се нарече производител на „The Ultimate Driving Machine“, то трябва да направи всичко, което е по силите му, за да накара автомобила да се управлява по най-добрия възможен начин. За BMW кабриолетът с твърд покрив е неприемлив компромис.

Последни новини

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

  • 04.03.2025
  • /
  • Любопитно

За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA. Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg