BMW произвежда фантастични кабриолети като Z4, леката хибридна серия 4 и серия 8. Шофирането с открит покрив в това, което BMW нарича „най-съвършената машина за шофиране“, има малко заместители извън карането на мотоциклет. Аз лично смятам, че BMW Z4 M40i от 2024 г. е един от най-добрите автомобили, които съм шофирал през годината. За съжаление кабриолетите сякаш стават все по-редки с всяка изминала година. Още по-рядък е кабриолетът с твърд покрив, като досега е оцелял само моделът Mazda Miata RF. В предишните години можеше да се купят няколко различни сгъваеми кабриолета с твърд покрив, сега това не е така. BMW Серия 4 се отказа от твърдия покрив през 2020 г.
В прессъобщение от 2020 г. за второто поколение BMW Серия 4 кабриолет BMW заявява открито защо не подкрепя идеята за кабриолет с твърд покрив, като казва: „Най-забележимата промяна в сравнение с предишното поколение е преминаването от твърд към новопроектиран мек покрив, който носи много предимства, включително намаляване на теглото, по-голямо товарно пространство и по-нисък център на тежестта за по-добро управление.“ Прегледал съм редица високопроходими автомобили на BMW, като например най-новото поколение на М5 и Серия 2 от 2025 г., и мога уверено да кажа, че BMW е смъртно сериозна, когато става въпрос за намаляване на броя на компромисите, които трябва да прави при конструирането на даден автомобил.
Твърде голямо тегло
Проектирането на кабриолет е много по-далеч от това просто да отрежете покрива и да приключите. Трябва да се вземат предвид много конструктивни решения, които оказват влияние върху ефективността. BMW направи разчети, насочени към управлението, и реши, че отрязването на твърдия покрив е най-добрият начин на действие. Кабриолетите с мек покрив позволяват сгънатият покрив да се побере в по-малко пространство, отколкото твърдия покрив. Това не само дава възможност за повече място за съхранение (което води до по-полезен автомобил като цяло), но и осигурява по-голяма структурна твърдост на каросерията на автомобила.По-твърдият автомобил е по-добре управляем.
BMW добавя: „Мекият покрив (на M4 Кабриолет от 2021 г.) е с около 40% по-лек от сгъваемия твърд покрив на предшественика.“ Толкова голяма икономия на тегло, дори за една част, е огромна.Ако BMW наистина иска да се нарече производител на „The Ultimate Driving Machine“, то трябва да направи всичко, което е по силите му, за да накара автомобила да се управлява по най-добрия възможен начин. За BMW кабриолетът с твърд покрив е неприемлив компромис.