• 02.04.2024
  • /
  • Новини

Загива ли BMW Серия 4? Е, донякъде

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
BMW серия 4 1

Като най-новата марка в конюшнята на BMW за момента Серия 4 няма богатата история на по-стария си роднина Серия 3, но купувачите все още реагират положително на нея. Въпреки поляризиращата предна решетка, BMW 430i купе 2025 има въртящ шестцилиндров двигател и отлична динамика на шофиране. Освен това то е склонно да изглежда страхотно като състезателен автомобил, така че сме любопитни къде всъщност са били дизайнерските намерения на BMW през цялото време.

Естествено, както и при много други добри неща, които изглежда се харесват на хората, BMW вероятно ще убие Серия 4 през следващите няколко години. Чакайте, какво? Ами според доклад от BMW Blog (чрез Car Expert), немският автомобилен производител в момента няма планове за следващо поколение Серия 4. Всички признаци изглежда сочат, че Серия 4 се продава добре, така че защо BMW да не иска тя да продължи да съществува?

BMW серия 4 2

Възможно е това да има нещо общо с концепциите Vision Neue Klasse на BMW. Очаква се Vision Neue Klasse да се появи в серийно производство като следващия седан i3, а по-късно вероятно и като купе i4. Според източник, разговарял с BMW Blog, автомобилният производител ще позволи на електрическия i4 да запълни мястото в гамата от автомобили, което преди това се заемаше от модели от Серия 4 като 430i. Това по същество би означавало също, че няма да има купе с ДВГ от BMW в следващото поколение, след като още няколко години ще получаваме актуализирани, но не изцяло нови Серия 2 и Серия 4 на сегашните им платформи на определени пазари.

Като се има предвид, че автомобилните производители вероятно ще бъдат много отворени за повече време за научноизследователска и развойна дейност, за да преминат към електромобили и да изградят инфраструктура и търсене, ни кара да се замислим, че BMW вече е в състояние напълно да се откаже от добре продаваното купе с ДВГ (въпреки че все още не е ясно кога точно ще спрат продажбите).

BMW серия 4 3

Рядко се случва производител на оригинално оборудване да се откаже от нещо, което е финансово успешно за него (ако няма натиск върху местния пазар от страна на правителства или регулаторни органи), така че засега не се притеснявайте за продажбите в САЩ през следващите няколко години. Що се отнася до това какво наистина следва, очакваме в близко бъдеще да чуем много повече за BMW Vision Neue Klasse, които ще се превърнат в електрически заместители на Серия 3 и Серия 4. Когато този момент настъпи, би трябвало да имаме много по-добра представа за бъдещето на гамата на BMW, включително за всички потенциални електрически модели купе i4. Трябва ли дори да стискаме палци за евентуален кабриолет? Считайте ни за търпеливи и оптимистични.

Последни новини

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

  • 04.03.2025
  • /
  • Любопитно

За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA. Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg