Автомобилното изложение в Детройт през 2025 г., което ще се проведе от 10 до 20 януари, ще включва над 20 атракции, изложби, представяния и събития за автомобилните ентусиасти. Очаква се повече от 30 големи автомобилни марки да покажат най-новите си автомобили и технологии и, естествено, Ford е сред тях. Базираната в Детройт компания прави премиера на новия си вариант Mustang RTR („Ready to Rock“) – високоефективна версия на Mustang EcoBoost, разработена в партньорство с RTR Vehicles. Описван като „най-вълнуващия Mustang с турбокомпресор, фокусиран върху ентусиастите“, новият Mustang RTR споделя части за изпълнение с Mustang Dark Horse и използва опита на RTR в шампионата Formula Drift.
Това е едва вторият случай в историята на Mustang, в който Ford работи с външен партньор, за да разработи модел с висока производителност, предлаган директно от завода. Mustang R-Spec беше първият на австралийския пазар, който беше произведен в партньорство с Herrod Performance за моделна година 2020.
„От Mustang GTD през Mustang Dark Horse до новия Mustang RTR – за всеки фен и клиент на Mustang има високоефективно пони. Екипът на RTR има толкова много страст и опит на пистата и извън нея, че си партнираме, за да разработим най-вълнуващия, фокусиран върху ентусиастите EcoBoost Mustang досега“, каза в изявление Джим Баумбик, вицепрезидент на Ford Product Development.
Какво знаем за новия Ford Mustang RTR
Новият Mustang RTR на Ford все още се разработва и засега не е ясно кога ще се появи по пътищата на САЩ. Компанията обаче вече разкри някои доста интригуващи подробности, които със сигурност ще впечатлят автомобилните ентусиасти, интересуващи се от високоефективния кон.
С уникална каросерия, вдъхновена от военноморския камуфлаж, новият Ford Mustang RTR се отличава с характерния стил на RTR, включително спирачни апарати Hyper Lime Brembo и спойлер на пиедестала. Изглежда, че автомобилът ще има 10-степенна автоматична трансмисия и ще разполага с познатото от Mustang EcoBoost задвижване, включващо 2,3-литров турбо 4-цилиндров двигател, способен да генерира 315 конски сили. Засега не са разкрити никакви съществени промени или подобрения извън това.
Според президента и основател на RTR Вон Гитин младши това е „най-вълнуващият Mustang с турбокомпресор в историята“.
„Този Mustang RTR е чисто и достъпно забавление, с много подобрения, включително компонентите на Mustang Dark Horse, почти перфектното разпределение на теглото на Mustang EcoBoost и характерния стил на RTR, той е готов за дрифт, драг състезания, пътуване по черни пътища или обикаляне на пистата за автокрос. Новият Mustang RTR е наистина готов за рок“, каза Гитин младши.
Колко ще струва новият Mustang RTR?
Цената на новия Mustang RTR не е разкрита, но изявленията на Гитин младши и прессъобщението на Ford, което беше публикувано преди автомобилното изложение в Детройт през 2025 г., показват, че той ще бъде на разумна цена.
Освен това компанията заяви, че автомобилът „отваря вратичката за представяне на повече клиенти, особено на тези, които за пръв път влизат на писта“. За да поставим това в контекст, цената на стандартния Mustang EcoBoost от 2025 г. започва от 33 515 долара – което е значително по-достъпно от Mustang GT, чиято базова цена е 42 860 долара.
Мениджърът на марката Mustang Джо Белино засегна накратко и бъдещите планове на Ford, като предположи, че компанията ще продължи да се фокусира върху превръщането на високопроизводителните автомобили в по-достъпни и достъпни. „Ако това е свързано с бързо шофиране или забавление, Ford дава на клиентите на Mustang инструментите, за да го направят. От Drift Brake през Line Lock до Mustang Unleashed и новите функции, които ще се появят в Mustang RTR, Ford няма да спре да въвежда иновации в Mustang“, каза Белино.