• 19.02.2025
  • /
  • Любопитно

Къде се произвеждат гумите Nitto и кой е собственик на компанията?

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Къде се произвеждат гумите Nitto и кой е собственик на компанията

С широкия си избор от модели, които се отличават с достъпна цена, доказана производителност и иновативен дизайн, Nitto Tires е утвърдена марка гуми, известна в целия свят. Nitto Tires води началото си от следвоенна Япония, когато през 1945 г. е основана компанията Nitto Tire, която започва да произвежда гуми за вътрешния пазар, предназначени за камиони и пътнически автомобили. За по-малко от две десетилетия компанията преживява период на растеж и през 1966 г. гумите Nitto вече се изнасят за Близкия изток и Съединените щати.

Друг важен етап за компанията е постигнат през 1979 г., когато Nitto Tires установява партньорство с японската компания Toyo Tires, която по-късно я придобива. Този силен старт на компанията обаче претърпява спад от 80-те до средата на 90-те години. Започвайки с излизането си от японския пазар поради ниски продажби, Nitto е застрашена от закриване, ако не са усилията на новоназначения ѝ ръководител, г-н Томо Мизутани. Неговото усърдие и далновидност в развитието на американския пазар чрез предоставяне на моделите гуми, които автомобилните ентусиасти искаха, в крайна сметка спасиха Nitto Tires и доведоха производителя на гуми до днешната му силна позиция.

Силен захват на пазара

Понастоящем Nitto Tires е собственост и се управлява от японска компания, наречена Nitto Japan Co., Ltd. – и е дъщерно дружество на друг голям производител на гуми – Toyo Tire & Rubber Co., Ltd. Що се отнася до Северна Америка, Nitto Tires има отделно оперативно дружество, което управлява производството и продажбите на своите продукти, наречено Toyo Tire Holdings of Americas Inc. Nitto Tires се изнасят по целия свят и разполагат с множество производствени мощности, разположени на ключови пазари в световен мащаб.

Седалището и производствената база на компанията се намират в Осака, Япония, а европейският ѝ завод е в Нойс – индустриален град в Западна Германия. В Съединените щати гумите излизат от завода в Уайт, Джорджия, от 2005 г. насам; там се произвеждат моделите Nitto Grappler, NT 420S и NT 555. Смятан от Nitto за най-модерната му производствена линия, американският завод е в състояние да произвежда 2,5 милиона гуми годишно за снабдяване на САЩ и други експортни пазари.

В Съединените щати гумите Nitto се предлагат от големите търговци на гуми, включително Walmart, Discount Tire, The Tire Shop и Costco. Те могат да бъдат поръчани и онлайн на нейния уебсайт, където понастоящем марката Nitto предлага пет различни продуктови линии – Light Truck, SUC/CUV, CAR, Competition и SXS.

Устойчиво развитие на бизнеса

През 80-ата си година Nitto Tires продължава да следва своите основополагащи принципи, като произвежда иновативни продукти за своя пазар. Nitto поддържа и разширява присъствието си в автомобилната индустрия, като е дългогодишен поддръжник и спонсор на различни събития в областта на моторните спортове на асфалт или офроуд. Впечатляващата състезателна биография на Nitto Tires включва спонсорство в северноамериканските серии Red Line Time Attack, сериите Formula Drift и като един от основните спонсори на неотдавнашните офроуд състезания King of the Hammers 2024.

Категоризирани като гуми от второ ниво в проучване, проведено от Tire Review, гумите Nitto постигат висока оценка при сравнение на съотношението цена/производителност, което ги прави чудесен избор за тези, които търсят стойност и дълготрайност в своите гуми. Тази репутация е впечатляващо постижение, като се има предвид, че съперниците ѝ в същата категория включват доказани марки гуми като Pirelli, Firestone, Yokohama, Hankook и Dunlop. При наличието на толкова много марки и модели гуми на пазара, Nitto Tires остава водещ претендент в една силно конкурентна област, като постоянно постига качество на продуктите, издръжливост и дизайн.

Последни новини

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

  • 04.03.2025
  • /
  • Любопитно

За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA. Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg