Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо.
Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от 1 млрд. долара от Публичния инвестиционен фонд (ПИФ) на Саудитска Арабия – един от най-големите държавни инвестиционни фондове в света – с мажоритарен акционер Ayar Third Investment Company (филиал на ПИФ).
Lucid стана публична през 2021 г., когато се сля с Churchill Capital Corp IV, което ѝ позволи да дебютира на Nasdaq (като „LCID“). Начело – като главен изпълнителен директор и главен технически директор – е Питър Роулинсън, друг бивш изпълнителен директор на Tesla (вицепрезидент по автомобилното инженерство), човекът, който стои зад проектирането отгоре-надолу на Model S. Прототипът на техния първи електрически автомобил, Lucid Air, беше представен през декември 2016 г., но не беше произведен и продаден на потребителите до края на 2021 г. По това време той държеше рекорда за най-дълъг пробег от всички електромобили.
Lucid произвежда автомобили в САЩ и Саудитска Арабия
Автомобилите на Lucid се произвеждат в два завода. Първият завод за усъвършенствано производство (AMP-1) се намира в Каса Гранде, Аризона – имот от 500 акра, избран след разглеждане на 60 обекта в 13 различни щата. Lucid твърди, че това е първият специално изграден завод за електрически превозни средства в Северна Америка, с първоначален капацитет за производство на 10 000 автомобила годишно. След планираното разширяване те очакват да произвеждат над 300 000 автомобила годишно. Вторият ѝ завод за усъвършенствано производство (AMP-2) е открит през септември 2023 г. в икономическия град на крал Абдула (KAEC), Саудитска Арабия, като това е първият завод за производство на автомобили в страната.
Въз основа на нашия практически преглед на Air Sapphire, твърдението на Lucid за това, че не е необходимо да жертвате нищо, изглежда вярно, и не само техните седани печелят възторжени отзиви. Когато тествахме Gravity, неговата версия на Sport Utility Vehicle, бяхме невероятно впечатлени от способността му да се представя като суперавтомобил с „възможностите на офроудър и вътрешния простор на миниван“. Той абсолютно предефинира всички предишни представи за това какво трябва или може да бъде един SUV.
Но всичко, което искате да имате от Lucid EV, е свързано с висока цена. Air Sapphire ще ви струва четвърт милион долара, докато цената на Gravity Grand Touring започва от 95 000 долара. Въпреки цената, Lucid – която продава автомобили в САЩ, Канада, Европа и Близкия изток – е продала 10 241 EV през 2024 г., което възлиза на 71% увеличение спрямо предходната година и поставя нов рекорд за компанията.