• 07.12.2024
  • /
  • Любопитно

Кой е собственикът на гумите Falken и къде се произвеждат те?

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Кой е собственикът на гумите Falken и къде се произвеждат те?

Покупката на нови гуми в наши дни може да бъде неприятна задача, тъй като има десетки различни марки и стилове, които трябва да се сортират, и всички те са на различни цени. Но ако сте на пазара за комплект нови гуми за вашия автомобил, камион или SUV, има вероятност вече да сте се сблъскали с името Falken, тъй като компанията произвежда линия гуми от среден клас – включително Ram 1500 Wildpeak A/T4Ws – които биха могли да отговорят на нуждите на бюджетно ориентираните купувачи, които са се научили да избягват някои навици, убиващи гумите.

Ако сте се сблъсквали с гуми Falken, може би имате някои въпроси относно компанията, тъй като марката не е толкова известна, колкото някои други като Michelin или Dunlop. На първо място, може би сте любопитни кой точно е собственик на марката Falken Tire. Ако приемете, че това е така, трябва да знаете, че понастоящем Falken Tires е собственост на Sumitomo Rubber North America или Sumitomo Rubber Industries – компания, която освен гуми произвежда и спортни стоки и други промишлени продукти. Очевидно те дори произвеждат изкуствена трева, използвана в спортните съоръжения.

Във всеки случай Sumitomo поглъща дъщерното си дружество Ohtsu Tire & Rubber Company през 2003 г., а заедно с него и марката Falken, въпреки че частта „Северна Америка“ в името на компанията може да изглежда объркваща предвид японската ѝ история. Въпреки че компанията е основана в Япония през 1983 г., компанията вече не е базирана там. Всъщност от 1991 г. насам Falken Tires нарича САЩ свой дом, като понастоящем централата на компанията се намира в Ранчо Кукамонга, Калифорния.

Гумите Fallken се произвеждат предимно в Япония

В Калифорния, където се намира базата на компанията, има и дистрибуторски центрове в този щат, както и във Флорида, Илинойс, Ню Джърси, Тенеси и Тексас.Като се има предвид, че понастоящем централата на компанията е в САЩ, може да се предположи, че компанията произвежда своите гуми и в Щатите. Такива предположения не биха били съвсем неточни, тъй като Falken има производствено предприятие, разположено в Бъфало, Ню Йорк. До средата на 2010 г. в това предприятие се произвеждаха предимно гуми за мотоциклети Dunlop. Falken получава достъп до него едва след като Sumitomo Rubber – която също е собственик на Dunlop – разрешава производството. Година по-късно първата гума на Falken слиза от производствената линия в Бъфало.

За съжаление изглежда, че съоръжението в Бъфало вече не функционира, тъй като Sumitomo Rubber наскоро обяви затварянето му. Въпреки закриването на завода, съоръжението в Ню Йорк не е единственото, което произвежда продукти с името на компанията. Към момента на написване на статията Falken има производствени мощности в Япония, Китай, Южна Африка, Бразилия и Турция.

Дори производствените заводи да са разположени в няколко части на света, по-голямата част от гумите на Falken все още се произвеждат по-близо до първоначалната база на компанията в Япония. Понастоящем гумите Falken се произвеждат на три отделни места там, включително в Ширакава, Изумиоцу и Миязаки. Според данните на компанията тези съоръжения произвеждат съответно 10 350 тона, 750 тона и 9 350 тона продукти от гуми всеки месец. Тъй като Falken Tires продължава да се конкурира с други големи марки гуми, вероятно тези производствени показатели ще се запазят в обозримо бъдеще.

Последни новини

  • 13.03.2025
  • /
  • Новини

Honda има дълга и богата история във Формула 1, като пуска първата си платформа през 1964 г. – RA271. Оттогава насам японската компания се утвърждава като премиер конструктор в сериите – макар че серията ѝ в никакъв случай не е непрекъсната. Всъщност Honda се оттегля от F1 не по-малко от четири пъти: 1968 г., 1992 г., 2008 г. и 2021 г. Така се създадоха четири различни епохи в програмата на Honda във Формула 1, като всяка от тях приключваше по различни причини. Нека разгледаме последната от тези ери, която приключи през 2021 г., и какво планира да направи Honda, когато се завърне през 2026 г. Краткият отговор на въпроса защо Honda напусна през 2021 г. е свързан с въглеродната неутралност и алтернативните горива. Honda заяви желание да постигне въглеродна неутралност, с целеви срок за електрификация до 2030 г., и се оттегли от Формула 1, за да вложи повече от ресурсите […]

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg