• 23.12.2024
  • /
  • Любопитно

Кой е собственикът на Bentley и къде се произвеждат автомобилите?

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Кой е собственикът на Bentley и къде се произвеждат автомобилите?

Bentley се намира в горния ешелон на пазара на луксозни автомобили. В своята дълга и славна история най-добрите автомобили на марката са станали символ на най-елегантния автомобил. Първоначално марката от висок клас е основана в Криклууд, Лондон, през юли 1919 г. от английския инженер Уолтър Оуен Бентли. Въпреки че доминира в състезанията и вълнува публиката с напредналата си техника и висококласните си скоростни автомобили, Bentley работи на загуба в продължение на години, което кара У.О. да продаде компанията на състезателя на Bentley Улф Барнато през 1926 г. Дори с участието на Барнато обаче не постига голям финансов успех и успява да излезе на печалба едва през 1929 г.

През юли 1931 г. нещата в компанията се влошават – Голямата депресия и лошото управление принуждават и без това изпадналата в затруднение компания Bentley да обяви фалит. И така, през ноември 1931 г. марката е придобита за 125 275 лири стерлинги от конкурента Rolls-Royce с помощта на British Central Equitable Trust, който завършва придобиването на Bentley от негово име. Rolls-Royce запазва контрола си върху марката до 1980 г., когато самият Rolls-Royce Motor Cars е придобит от британския отбранителен предприемач Vickers PLC в сделка за 68,4 млн.Компанията се разделя през 1971 г. на Rolls-Royce Motor Cars и Rolls-Royce PLC, която тогава е натоварена с производството на самолетни двигатели.

През 1998 г. Volkswagen придобива Rolls-Royce Motor Cars Ltd от Vickers за 690 млн. долара, въпреки че по-късно не успява да си осигури правата върху името Rolls-Royce поради съществуващо споразумение, което изисква от Vickers да ги предаде на аерокосмическото подразделение (Rolls-Royce PLC), ако някога продаде Rolls-Royce Motor Cars Ltd на чуждестранна компания. В резултат на това Volkswagen остава само с фабриката и марката Bentley, която притежава и до днес. Оттогава операциите на Bentley се сливат с Audi от 2022 г.

Къде Bentley произвежда своите автомобили?

Къде Bentley произвежда своите автомобили?

Понастоящем Bentley произвежда автомобилите си в завода Pyms Lane в Крю, Англия (по името на адреса на улицата). Съоръжението е построено през 1938 г. предимно за производство на авиационни двигатели Merlin, а през 1946 г. е преоборудвано за производство на автомобили, като Bentley Mark VI става първият модел, произвеждан в завода. След като придобива компанията през 1998 г., Volkswagen инвестира още 1 милиард британски лири, за да модернизира и разшири производствения капацитет на завода в Крю, в резултат на което е създаден съвременен завод, достатъчно подходящ за производството на шедьоври по поръчка като Bacalar.

Тъй като Bentley е дъщерно дружество на Volkswagen, някои от заводите на VW извън Крю от време на време оказват съдействие при производството на автомобили. Преди това, марката временно е произвеждала някои от своите автомобили, включително Flying Spur, в завода на Volkswagen в Дрезден поради липса на капацитет в завода в Крю. От известно време заводът в Цвикау също произвежда каросерии за Bentley – нещо, което Volkswagen заяви в прессъобщение за 2020 г., че очаква да продължи през следващите години. Преди това Bentley произвеждаше каросерии за Bentayga и в Братислава, Словакия, преди да премести производството в Саксония, Германия. След като бъдат готови, каросериите се насочват към Крю за окончателно сглобяване.

Къде Bentley е произвеждало своите автомобили преди Крю?

Къде Bentley е произвеждало своите автомобили преди Крю?

Първите производствени опити на марката са в New Street Mews край Бейкър Стрийт, където е направен първият прототип на Bentley 3 Liter – Experimental No1 (EXP1). Този автомобил излиза на пътя за първи път през октомври 1919 г., но по-късно е разглобен за части. В новата фабрика в Криклууд е изработен вторият прототип – EXP2.Въпреки че са необходими още две години, за да започне производството на Bentley 3 Liter, той оформя самия дух, който сега определя Bentley като мощно и от висока класа.

Bentley поддържа фабриката в Криклууд до 1931 г., когато тя е придобита от Rolls-Royce. След като купува компанията, Rolls-Royce продава фабриката в Криклууд и спира производството на автомобили за две години, преди в крайна сметка да премести производствените дейности на мястото си в Дерби, където продължава да произвежда автомобили до 1940 г., когато прекъсва поради избухването на Втората световна война. След края на войната производството на автомобили е възобновено в новата фабрика в Крю през 1946 г.

Що се отнася до основателя У.О. Бентли, той продължава да бъде управляващ директор на компанията до назначаването на нов управителен съвет. След поглъщането на Rolls-Royce W.O. е задължен да работи при новите собственици, но в крайна сметка напуска през 1935 г., за да се присъедини към британската марка луксозни автомобили Lagonda след изтичане на договора му.

Последни новини

  • 13.03.2025
  • /
  • Новини

Honda има дълга и богата история във Формула 1, като пуска първата си платформа през 1964 г. – RA271. Оттогава насам японската компания се утвърждава като премиер конструктор в сериите – макар че серията ѝ в никакъв случай не е непрекъсната. Всъщност Honda се оттегля от F1 не по-малко от четири пъти: 1968 г., 1992 г., 2008 г. и 2021 г. Така се създадоха четири различни епохи в програмата на Honda във Формула 1, като всяка от тях приключваше по различни причини. Нека разгледаме последната от тези ери, която приключи през 2021 г., и какво планира да направи Honda, когато се завърне през 2026 г. Краткият отговор на въпроса защо Honda напусна през 2021 г. е свързан с въглеродната неутралност и алтернативните горива. Honda заяви желание да постигне въглеродна неутралност, с целеви срок за електрификация до 2030 г., и се оттегли от Формула 1, за да вложи повече от ресурсите […]

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg