Bentley се намира в горния ешелон на пазара на луксозни автомобили. В своята дълга и славна история най-добрите автомобили на марката са станали символ на най-елегантния автомобил. Първоначално марката от висок клас е основана в Криклууд, Лондон, през юли 1919 г. от английския инженер Уолтър Оуен Бентли. Въпреки че доминира в състезанията и вълнува публиката с напредналата си техника и висококласните си скоростни автомобили, Bentley работи на загуба в продължение на години, което кара У.О. да продаде компанията на състезателя на Bentley Улф Барнато през 1926 г. Дори с участието на Барнато обаче не постига голям финансов успех и успява да излезе на печалба едва през 1929 г.
През юли 1931 г. нещата в компанията се влошават – Голямата депресия и лошото управление принуждават и без това изпадналата в затруднение компания Bentley да обяви фалит. И така, през ноември 1931 г. марката е придобита за 125 275 лири стерлинги от конкурента Rolls-Royce с помощта на British Central Equitable Trust, който завършва придобиването на Bentley от негово име. Rolls-Royce запазва контрола си върху марката до 1980 г., когато самият Rolls-Royce Motor Cars е придобит от британския отбранителен предприемач Vickers PLC в сделка за 68,4 млн.Компанията се разделя през 1971 г. на Rolls-Royce Motor Cars и Rolls-Royce PLC, която тогава е натоварена с производството на самолетни двигатели.
През 1998 г. Volkswagen придобива Rolls-Royce Motor Cars Ltd от Vickers за 690 млн. долара, въпреки че по-късно не успява да си осигури правата върху името Rolls-Royce поради съществуващо споразумение, което изисква от Vickers да ги предаде на аерокосмическото подразделение (Rolls-Royce PLC), ако някога продаде Rolls-Royce Motor Cars Ltd на чуждестранна компания. В резултат на това Volkswagen остава само с фабриката и марката Bentley, която притежава и до днес. Оттогава операциите на Bentley се сливат с Audi от 2022 г.
Къде Bentley произвежда своите автомобили?
Понастоящем Bentley произвежда автомобилите си в завода Pyms Lane в Крю, Англия (по името на адреса на улицата). Съоръжението е построено през 1938 г. предимно за производство на авиационни двигатели Merlin, а през 1946 г. е преоборудвано за производство на автомобили, като Bentley Mark VI става първият модел, произвеждан в завода. След като придобива компанията през 1998 г., Volkswagen инвестира още 1 милиард британски лири, за да модернизира и разшири производствения капацитет на завода в Крю, в резултат на което е създаден съвременен завод, достатъчно подходящ за производството на шедьоври по поръчка като Bacalar.
Тъй като Bentley е дъщерно дружество на Volkswagen, някои от заводите на VW извън Крю от време на време оказват съдействие при производството на автомобили. Преди това, марката временно е произвеждала някои от своите автомобили, включително Flying Spur, в завода на Volkswagen в Дрезден поради липса на капацитет в завода в Крю. От известно време заводът в Цвикау също произвежда каросерии за Bentley – нещо, което Volkswagen заяви в прессъобщение за 2020 г., че очаква да продължи през следващите години. Преди това Bentley произвеждаше каросерии за Bentayga и в Братислава, Словакия, преди да премести производството в Саксония, Германия. След като бъдат готови, каросериите се насочват към Крю за окончателно сглобяване.
Къде Bentley е произвеждало своите автомобили преди Крю?
Първите производствени опити на марката са в New Street Mews край Бейкър Стрийт, където е направен първият прототип на Bentley 3 Liter – Experimental No1 (EXP1). Този автомобил излиза на пътя за първи път през октомври 1919 г., но по-късно е разглобен за части. В новата фабрика в Криклууд е изработен вторият прототип – EXP2.Въпреки че са необходими още две години, за да започне производството на Bentley 3 Liter, той оформя самия дух, който сега определя Bentley като мощно и от висока класа.
Bentley поддържа фабриката в Криклууд до 1931 г., когато тя е придобита от Rolls-Royce. След като купува компанията, Rolls-Royce продава фабриката в Криклууд и спира производството на автомобили за две години, преди в крайна сметка да премести производствените дейности на мястото си в Дерби, където продължава да произвежда автомобили до 1940 г., когато прекъсва поради избухването на Втората световна война. След края на войната производството на автомобили е възобновено в новата фабрика в Крю през 1946 г.
Що се отнася до основателя У.О. Бентли, той продължава да бъде управляващ директор на компанията до назначаването на нов управителен съвет. След поглъщането на Rolls-Royce W.O. е задължен да работи при новите собственици, но в крайна сметка напуска през 1935 г., за да се присъедини към британската марка луксозни автомобили Lagonda след изтичане на договора му.