В продължение на 30 години Koenigsegg се е доказал като лидер в света на спортните автомобили, разработвайки някои от най-бързите и елегантно проектирани суперавтомобили, създавани някога. Това се дължи до голяма степен на иновативната технология, при която в конструирането на автомобилите се използват широко въглеродни влакна, позволяващи по-лека, но мощна конструкция. Част от това, което прави нестандартното мислене на Koenigsegg толкова специално, може да се отдаде на неговия основател и страна на произход.
По-голямата част от Koenigsegg е собственост на нейния основател и съименник Кристиан фон Кьонигсег. Въпреки че не е имал никакви познания в областта на автомобилостроенето и малко средства, той си поставя за цел да създаде най-добрите спортни автомобили, които можете да си представите, и Koenigsegg са наистина бързи.
През 2019 г. фон Кьонигсег продава една пета от компанията на National Electric Vehicle Sweden за 171 млн. долара с намерението да увеличи производството и дистрибуцията. Партньорството е прекратено през 2023 г., когато компанията майка на NEVS, китайската фирма Evergrande, се срива. Оттогава фон Кьонигсег запазва мажоритарната си собственост, като дял от по-малко от 10% получава базираната в Ню Йорк компания Chieftain Capital Management, която през октомври 2024 г. инвестира 51,4 млн. долара в компанията.
Автомобилите Koenigsegg все още се произвеждат в Швеция
Докато някои автомобилни компании разчитат на подизпълнители за изработката на своите автомобили, Koenigsegg от самото начало държи централата си в Швеция. От друга страна, други големи шведски автомобилни марки, като Volvo и Polestar, произвеждат автомобилите си в няколко държави, включително Китай, Индия, Белгия, Малайзия и Съединените щати. И те вече не са шведска собственост.
Конкретният град на дейността на Koenigsegg в родната му страна се е променил през годините.Първоначално компанията работи в град Олофстрьом, но се премества в Маргретеборп. През 2003 г. пожар поврежда една от производствените мощности на Koenigsegg в Margretetorp и тя се премества в Ängelholm, където понастоящем работи в бивша военна база, в която някога се е помещавала изтребителна ескадрила № 1 от шведските военновъздушни сили. Местоположението дава на екипа повече пространство за производство, тестово шофиране и дори възможност за кацане на клиенти с частни самолети, благодарение на пистата с ширина 165 фута.
В този нов дом се появява и една от най-отличителните търговски марки на компанията. Върху двигателния отсек на Koenigseggs е изобразен символът на призрака като начин да се отдаде почит на прозвището на летателната ескадрила от времето на Втората световна война – „Ескадрилата на призраците“.