• 24.01.2025
  • /
  • Любопитно

Кой е собственик на Koenigsegg и къде се произвеждат автомобилите?

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Кой е собственик на Koenigsegg и къде се произвеждат автомобилите?

В продължение на 30 години Koenigsegg се е доказал като лидер в света на спортните автомобили, разработвайки някои от най-бързите и елегантно проектирани суперавтомобили, създавани някога. Това се дължи до голяма степен на иновативната технология, при която в конструирането на автомобилите се използват широко въглеродни влакна, позволяващи по-лека, но мощна конструкция. Част от това, което прави нестандартното мислене на Koenigsegg толкова специално, може да се отдаде на неговия основател и страна на произход.

По-голямата част от Koenigsegg е собственост на нейния основател и съименник Кристиан фон Кьонигсег. Въпреки че не е имал никакви познания в областта на автомобилостроенето и малко средства, той си поставя за цел да създаде най-добрите спортни автомобили, които можете да си представите, и Koenigsegg са наистина бързи.

През 2019 г. фон Кьонигсег продава една пета от компанията на National Electric Vehicle Sweden за 171 млн. долара с намерението да увеличи производството и дистрибуцията. Партньорството е прекратено през 2023 г., когато компанията майка на NEVS, китайската фирма Evergrande, се срива. Оттогава фон Кьонигсег запазва мажоритарната си собственост, като дял от по-малко от 10% получава базираната в Ню Йорк компания Chieftain Capital Management, която през октомври 2024 г. инвестира 51,4 млн. долара в компанията.

Автомобилите Koenigsegg все още се произвеждат в Швеция

Докато някои автомобилни компании разчитат на подизпълнители за изработката на своите автомобили, Koenigsegg от самото начало държи централата си в Швеция. От друга страна, други големи шведски автомобилни марки, като Volvo и Polestar, произвеждат автомобилите си в няколко държави, включително Китай, Индия, Белгия, Малайзия и Съединените щати. И те вече не са шведска собственост.

Конкретният град на дейността на Koenigsegg в родната му страна се е променил през годините.Първоначално компанията работи в град Олофстрьом, но се премества в Маргретеборп. През 2003 г. пожар поврежда една от производствените мощности на Koenigsegg в Margretetorp и тя се премества в Ängelholm, където понастоящем работи в бивша военна база, в която някога се е помещавала изтребителна ескадрила № 1 от шведските военновъздушни сили. Местоположението дава на екипа повече пространство за производство, тестово шофиране и дори възможност за кацане на клиенти с частни самолети, благодарение на пистата с ширина 165 фута.

В този нов дом се появява и една от най-отличителните търговски марки на компанията. Върху двигателния отсек на Koenigseggs е изобразен символът на призрака като начин да се отдаде почит на прозвището на летателната ескадрила от времето на Втората световна война – „Ескадрилата на призраците“.

Последни новини

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

  • 04.03.2025
  • /
  • Любопитно

За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA. Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg