За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA.
Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на най-добрия автомобил, който някога е създавала. Всъщност Lexus продаде три чисто нови модела LFA през 2019 г., около седем години след спирането на производството му, което показва колко време е било необходимо на компанията и нейните дилъри, за да преместят инвентара си.
Може да се каже, че това беше търговски провал, особено като се има предвид, че LFA първоначално означаваше Lexus Future Advance. В крайна сметка той беше преименуван на Lexus F-Sports Apex, когато влезе в производство, за да следва марката F performance. Но дори и да не се продаваше добре, LFA все пак беше технически шедьовър, особено със специалния си V10 двигател. Компанията пусна на пазара и още по-ексклузивна версия Nürburgring Edition, от която бяха произведени само 50 бройки.
LFA е първият суперавтомобил на Lexus
Въпреки че не се продава добре, Lexus LFA наистина е първият суперавтомобил на компанията. Той все още е топмоделът в класацията на най-бързите автомобили, които Lexus (или Toyota) някога е произвеждал, като автомобилът може да се похвали с време от 0 до 100 за 3,6 секунди и максимална скорост от 325 километра в час. Това е значително по-бързо от някои от най-бързите автомобили на Toyota в историята, като Toyota Supra от 2022 г., която оглавява този списък, постига от 0 до 100 само за 3,9 секунди и максимална скорост от 257 километра в час.
Но освен суровата скорост, самият автомобил е любимец и на пистата. Според британското списание Lexus главният тестови пилот и главен тестови инженер на Toyota Хирому Нарусе е казал, че той трябва да има предно разположен средноразположен двигател за перфектен баланс, с „шаси, което ще възнаграждава авантюристите, но ще предпазва по-малко талантливите“.
Тъй като производството приключва през 2012 г., Toyota и Lexus все още не са представили друг суперавтомобил, който да замени LFA. Въпреки това може да не се наложи да чакаме дълго, за да видим неговия заместник, още повече че вече забелязахме няколко прототипа, тествани на Нюрбургринг. Надяваме се, че слуховете за Lexus LFR са реални и няма да се наложи да чакаме няколко години, преди да го видим в шоурумите. Може би този път Lexus ще му даде правилната цена и тези, които имат пари, ще дойдат на тълпи, за да ги купят.