• 08.11.2024
  • /
  • Новини

Bentley предизвиква електрическите си съперници с разкриването на нов луксозен градски SUV

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Bentley предизвиква електрическите си съперници с разкриването на нов луксозен градски SUV

Bentley усеща забавянето на световната популярност на електромобилите и съответно коригира плановете си за преминаване към изцяло електрическо задвижване с пет години, измествайки целта от 2030 г. на 2035 г. Но преходната фаза няма да бъде скучна. Точно обратното, британският производител на луксозни автомобили ще се изправи срещу конкурентите си, които ще използват луксозни електрически автомобили още през следващата година.

По-рано днес компанията обяви първия си изцяло електрически автомобил – луксозния градски SUV. Забележително е, че това ще бъде само началото, тъй като компанията планира да пуска по един нов PHEV или BEV на годишна база занапред. Електрическият SUV на Bentley ще се сглобява в завода на компанията в Крю, който също така получава инфраструктурен ремонт, тъй като компанията преминава към актуализирания ангажимент за електрификация Beyond100+.

В прессъобщението на компанията не се разкриват никакви пикантни подробности за това какво да очакваме от предстоящия електрически автомобил, но изглежда, че SUV-ът може да сподели някои характеристики с такива като Bentayga. Според Bloomberg това ще бъде „компактен SUV, който е по-малък от съществуващия Bentayga“.

В поредица от контакти с пресата главният изпълнителен директор на компанията Франк Щефен Вализер разкри целевата аудитория на своя изцяло електрически дебютант.Според Ройтерс изглежда, че фокусът на марката е върху създаването на автомобил, който е „подходящ за градско“ шофиране, а не просто да разгръща луксозни или иновационни мускули.

Това ще е Bentley. Точка.

Bentley предизвиква електрическите си съперници с разкриването на нов луксозен градски SUV 2

Преминаването към компактен електрически SUV в период, в който увеличаването на размера изглежда е постоянна пазарна тенденция, е доста радикален ход. Подобни модели като Mercedes-Benz G-Class EV, BMW iX, Audi Q8 e-tron и Cadillac Lyriq се опитват да предложат позната формула, но това е стратегия, която е за сметка на смелите експерименти. Bentley поема по различен път и то доста убедено.

„Искаме да привлечем нови клиенти. Това не е заместител, а допълнителен автомобил“, е цитиран да казва Вализер. Автомобилният производител е наясно с настоящите пазарни реалности и това е отразено и в разширения ангажимент към хибридите, но целите за електрификация не са просто резултат от подхващане на гореща тенденция.

Шефът на Bentley твърди, че предложението за електрификация е най-голямата инвестиция в историята на марката. И така, какво може да се очаква от луксозния градски SUV на Bentley? Като начало, той ще носи характерните за марката елементи. „Искаме електрическото Bentley наистина да се усеща като Bentley. Мога само да ви кажа, че то ще бъде истинско Bentley“, каза шефът на Bentley пред Insider.

Компанията със сигурност разполага с необходимия потенциал, за да постигне това. Вземете например новия Flying Spur, който съчетава 4,0-литров V8 двигател с две турбини с осемстепенна трансмисия с двоен съединител, произвеждащ общо 771 конски сили и ускоряващ от място до 60 мили/ч само за 3,3 секунди. Няма да ни се наложи да чакаме повече, за да видим какво ще донесе изцяло електрическият SUV на Bentley.

Последни новини

  • 13.03.2025
  • /
  • Новини

Honda има дълга и богата история във Формула 1, като пуска първата си платформа през 1964 г. – RA271. Оттогава насам японската компания се утвърждава като премиер конструктор в сериите – макар че серията ѝ в никакъв случай не е непрекъсната. Всъщност Honda се оттегля от F1 не по-малко от четири пъти: 1968 г., 1992 г., 2008 г. и 2021 г. Така се създадоха четири различни епохи в програмата на Honda във Формула 1, като всяка от тях приключваше по различни причини. Нека разгледаме последната от тези ери, която приключи през 2021 г., и какво планира да направи Honda, когато се завърне през 2026 г. Краткият отговор на въпроса защо Honda напусна през 2021 г. е свързан с въглеродната неутралност и алтернативните горива. Honda заяви желание да постигне въглеродна неутралност, с целеви срок за електрификация до 2030 г., и се оттегли от Формула 1, за да вложи повече от ресурсите […]

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg