• 27.02.2025
  • /
  • Новини

7 модела на BMW с най-добър разход на гориво през 2025 г.

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
7 модела на BMW с най-добър разход на гориво през 2025 г.

Луксозните автомобили обикновено не са известни със своята икономичност. В крайна сметка, стилът, технологиите и представянето, които предлагат, са основните причини за високата им цена. За BMW някои от най-скъпите модели са и най-неефективни по отношение на горивото, а когато вече плащате значителна сума за самия автомобил, би било добре да не харчите цяло състояние и за гориво.

За щастие, компанията произвежда редица автомобили с отлична икономичност, включително електрически и хибридни модели. За тези, които се интересуват от разхода на гориво на бензиновите модели на BMW, тук ще разгледаме седем модела на BMW за 2025 г., които предлагат най-много изминати километри с един литър гориво. Нашето проучване се основава на данни от Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA), тъй като официално обявените от производителите цифри понякога могат да бъдат неточни.

2025 BMW 430i Coupé

2025 BMW 430i Coupé

На върха на списъка е BMW 430i Coupé. Това е най-достъпният модел от серията 4 на BMW с начална цена от 51 150 долара, което прави неговата ефективност още по-привлекателна за потенциалните купувачи. Автомобилът се задвижва от 2.0-литров TwinPower Turbo I4 двигател, комбиниран с 48V хибриден мотор, което намалява общото му тегло.

В резултат EPA измерва комбиниран разход на гориво от 7.58 л/100 км. Това е благодарение на разход от 8.39 л/100 км в града и 6.53 л/100 км на магистралата. С 58.7-литров резервоар можете да изминете около 772 км с едно зареждане. Въпреки че електрическите автомобили са технически по-ефективни, този пробег е с около 257 км повече от този на най-добрия електрически BMW при пълен заряд. 2025 г. е първата година, в която BMW 430i Coupé е хибриден автомобил, което е довело до подобрение спрямо 2024 г., когато комбинираният му разход на гориво беше 8.4 л/100 км и пробегът му достигаше 703 км. Важно е да се подчертае, че става въпрос за версията Coupé, тъй като различните вариации на този модел имат различен разход на гориво.

2025 BMW 330i Sedan

2025 BMW 330i Sedan

BMW 430i Coupé обаче не е единственият модел с добър разход. Друг автомобил, който практически има същата икономичност, е BMW 330i Sedan – базовият модел от серия 3 на компанията, с начална цена от 45 950 долара, което го прави най-достъпния автомобил в този списък. Подобно на 430i, 2025 е първата година, в която 330i е хибрид, като използва същия 2.0-литров TwinPower Turbo I4 двигател с 48V хибриден мотор.

Според EPA, комбинираният разход на гориво е 7.58 л/100 км. Макар че това е същото като при 430i, причината 330i да е една идея по-назад е, че разходът му на магистрала е 6.71 л/100 км, докато в града е същите 8.39 л/100 км. 330i разполага с малко по-голям 59-литров резервоар, което осигурява пробег от 779 км с едно зареждане – с 51 км повече от модела за 2024 г. EPA изчислява, че ще харчите около 2000 долара годишно за гориво, което е със 100 долара по-малко в сравнение с 2024 г. BMW 330i Sedan – и е важно да се подчертае, че става дума за базовия седан – е един много ефективен автомобил.

2025 BMW 530i Sedan

2025 BMW 530i Sedan

BMW 330i Sedan всъщност е наравно по икономичност с още един модел – BMW 530i Sedan. Това е по-голям автомобил от 330i и 430i и представлява базовия модел от серия 5 на BMW. Поради по-големите си размери, той е и по-скъп, с начална цена от 58 700 долара. Подобно на двата предходни модела, 530i използва 2.0-литров TwinPower Turbo I4 двигател с 48V хибриден мотор. За разлика от тях обаче, това не е първата година, в която 530i Sedan се произвежда като хибрид, и BMW продължава да го усъвършенства спрямо версията от 2024 г.

При шофиране в града можете да очаквате разход от 8.39 л/100 км, а на магистралата – 6.71 л/100 км. Общият комбиниран разход, определен от EPA, е 7.58 л/100 км. Това е само с 0.24 л/100 км по-добър резултат от предходната година, но всяко подобрение е ценно. По отношение на пробега, 530i надминава 330i и 430i, тъй като с по-големия си 60.2-литров резервоар може да измине 794 км с едно зареждане – с 26 км повече от модела за 2024 г. Освен това EPA изчислява, че ще спестите около 50 долара годишно за гориво спрямо предходната година.

2025 BMW 430i Convertible and Gran Coupé

2025 BMW 430i Convertible and Gran Coupé

Важно е да се отбележи, че 2025 BMW 430i купе заема водеща позиция в този списък, тъй като другите версии на 430i не могат да се сравнят с купето по отношение на горивната ефективност. Това не означава, че тези модификации имат лоша икономия на гориво, но те са малко по-слаби в това отношение спрямо базовия модел. Двете вариации, за които става дума, са 2025 430i кабриолет и 430i Gran Coupé, с начални цени съответно от $59 150 и $49 650. Според EPA (Агенцията за опазване на околната среда на САЩ), тези две версии имат идентични характеристики по отношение на разхода на гориво.

И за двата модела – кабриолет и Gran Coupé – комбинираният разход на гориво е 7.84 л/100 км. В градски условия автомобилите постигат 8.71 л/100 км, а на магистралата – 6.72 л/100 км. Това означава, че спрямо стандартното 430i купе разходът на гориво е с 0.31 л/100 км по-висок във всички режими. Този незначителен спад в ефективността означава, че ще можете да изминете приблизително 753 км с един пълен резервоар, в сравнение с 773 км, които постига купето. Независимо кой модел BMW 430i изберете, това е едно от най-икономичните BMW-та за 2025 г.

2025 BMW 530i xDrive Sedan

2025 BMW 530i xDrive Sedan

Всички модели, споменати досега, са със задно предаване. BMW обаче предлага и автомобили със задвижване на всички колела, което компанията нарича xDrive. Това не е просто стандартно AWD (All-Wheel Drive), а интелигентна система за задвижване, която може динамично да разпределя мощността между колелата в зависимост от настилката, като включва и контроли за сцепление и стабилност. За много хора подобна система е голямо предимство, но тя неминуемо води до леко увеличаване на разхода на гориво. Въпреки това, някои xDrive модели остават сред най-ефективните по отношение на икономията, а на върха е 2025 BMW 530i xDrive седан.

Този модел е идентичен със стандартния 530i седан, но използва задвижване на всички колела. Според EPA, 530i xDrive има комбиниран разход от 7.84 л/100 км, 8.71 л/100 км в града и 6.72 л/100 км на магистралата. Със същия 60-литров резервоар можете да очаквате пробег от 768 км с едно зареждане. Така че, въпреки че началната цена от $61 000 е по-висока от тази на стандартния 530i, разходът на гориво е малко по-голям. Разликите обаче са минимални и ако имате нужда от автомобил с AWD система, този модел предлага впечатляваща ефективност.

2025 BMW 430i xDrive Coupé

2025 BMW 430i xDrive Coupé

Системата xDrive не е ексклузивна за BMW 5 Series. Тя е налична и за моделите от 4 Series, включително за 430i купе. Стандартното BMW 430i купе оглавява този списък, а xDrive версията, с начална цена от $53 150, не изостава значително. Тя има почти същия разход на гориво като 530i xDrive седан, но на магистралата консумира с 0.31 л/100 км повече гориво, като постига средно 6.96 л/100 км. В градски условия разходът е 8.71 л/100 км, а комбинираният показател е 7.84 л/100 км.

По отношение на пробега, 430i xDrive купе изостава леко спрямо 530i xDrive седан, тъй като според EPA може да измине около 748 км с пълен резервоар. Това се дължи на по-малкия 58.7-литров резервоар. Средно EPA изчислява, че годишният разход за гориво при този модел ще бъде около $2 000.

2025 BMW M440i Coupé

2025 BMW M440i Coupé

Последният модел в този списък отново е част от 4 Series. Обикновено повишената мощност води до по-висок разход на гориво, тъй като двигателят изисква повече гориво за генериране на допълнителната мощност. Затова повечето автомобили с мощните M Series двигатели на BMW не попадат в списъци за икономичност. Има обаче едно изключение – 2025 BMW M440i купе.

M440i е практически идентичен със 430i като конструкция, въпреки разликата от една цифра в имената. Разликата е под капака – вместо 2.0-литровия TwinPower Turbo I4 двигател, тук имаме 3.0-литров TwinPower Turbo I6, който повишава мощността от 255 к.с. на 386 к.с. Благодарение на по-мощния агрегат, EPA изчислява, че този модел има комбиниран разход от 7.84 л/100 км, като в града е 8.71 л/100 км, а на магистралата – 6.96 л/100 км. Освен това пробегът с един резервоар е същият като при 430i xDrive купе – около 748 км.

Ако търсите BMW, което съчетава икономията на гориво и динамичната производителност, 2025 BMW M440i купе е отличен избор, с начална цена от $64 850.

Последни новини

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

  • 04.03.2025
  • /
  • Любопитно

За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA. Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg