Наблюдението на автомобили се е превърнало в хоби благодарение на социални медии като TikTok – да зърнеш суперавтомобили и впечатляващи конструкции е повече от вълнуващо за някои автомобилни ентусиасти. Но някои хора започнаха да наричат тези ентусиасти „тренд-спотъри“ заради това, че привидно публикуват само модни марки автомобили като McLaren, Lamborghini и Porsche. Сега автомобилната общност често се шегува, че има автомобили, които „търсачите на тенденции“ не биха разпознали.
Това са автомобили, които може би не са толкова популярни сред широката общественост, но може би някой „истински“ автомобилен ентусиаст ще знае за тях. Този списък включва пет автомобила, които едва ли някога ще видите на местна автомобилна среща, така че може да ви трябват малко повече познания за автомобилите, за да идентифицирате някой от тях, ако някога сте имали късмета да го видите да минава покрай вас. Но щом веднъж научите за тези автомобили, никога няма да ги забравите – всички те са изключително уникални по своя дизайн и изпълнение.
Gumpert Apollo
Ориентираният към пистата Gumpert Apollo има странен външен вид за суперавтомобил – той е малко по-скъп. Макар да се отличава от Ферари и Ламборгини в света на автомобилните забележителности, често дори най-запалените автомобилни ентусиасти няма да знаят какво по дяволите гледат. Това е така, защото са произведени само 150 бройки от модела Gumpert Apollo S.
Роланд Гумперт, инженер на Audi, получава задача да създаде спортен автомобил на по-късен етап от кариерата си и казва, че ще го направи, ако успее да създаде автомобил, фокусиран върху производителността и аеродинамиката и изглеждащ прекрасно – последното може да се интерпретира и сме свидетели на смесени мнения. Неговата карбонова каросерия е проектирана така, че да има възможно най-голяма ефективност по отношение на въздуха, и има спортен 4,2-литров V8 с две турбини, който може да изстреля автомобила до 62 мили в час за 3,2 секунди, ако се управлява правилно – много хора смятат, че ръчното управление на автомобила е малко трудно за овладяване.
Gumpert Automobile фалира през 2013 г., оставяйки след себе си този единствен по рода си автомобил със съмнителна естетика. За съжаление на автомобилните ентусиасти, това остави някои проекти незавършени, като Tornante, който така и не стигна до производство.
Noble M600
Noble M600 излезе през 2011 г. за около 251 500 долара и беше замислен като суперавтомобил, който се управлява като Ferrari F40 или McLaren F1. Въпреки невероятните си характеристики, това не е много известен автомобил, тъй като са произведени само 30 броя. Наблюдателите на тенденциите вероятно ще объркат този автомобил с други европейски суперавтомобили.
M600 обаче заслужава да бъде опознат. Той разполага с 4,4-литров V8 от Volvo XC90, съчетан с два турбокомпресора, който създава 650 к.с. Това е лек автомобил, който ускорява до 60 мили в час само за три секунди, а до 120 мили в час – за по-малко от девет. Това е изключително бърз автомобил с вълнуващо ускорение – и се препоръчва само за опитни водачи поради липсата на ABS и контрол на стабилността. Noble M500 се появява през 2020 г. с много от същите характеристики – дори с подобна цена – но този път са налични 50 бройки.
Rezvani Beast Alpha
Ето една, която определено ще затрудни дори опитните наблюдатели на автомобили. Rezvani Beast Alpha изглежда като дело на изкуствен интелект, благодарение на минималния си и футуристичен дизайн, но е напълно реален. В света съществуват само пет Beast Alpha, така че би било шокиращо да попаднете на този специален суперавтомобил в реалния живот, въпреки че той струва изненадващо малко (относително – няколко подобни автомобила струват милиони) 200 000 долара. За тази цена получавате доста луксозен интериор с кожени детайли, Apple CarPlay и въздушни възглавници. Но най-отличителната част определено са вратите SideWinder.
Beast Alpha е оборудван с двигател Acura K24 с турбокомпресор и тежи само 1950 кг, така че ще достигнете 60 км/ч само за 3,2 секунди с това великолепно чудовище. Максималната скорост е 175 мили в час, така че може да изглежда фалшиво, но задвижването е истинско. Главният изпълнителен директор Ферис Резвани заяви, че автомобилът има за цел да „раздвижи емоциите“ с „несравнимо“ изживяване при шофиране.
Spyker C8
Spyker C8 със сигурност веднага ще привлече вниманието, но това не означава, че наблюдателите на автомобила ще знаят какво изобщо гледат. Космическата епоха, ретро стилът на автомобила изглежда като това, което един анимационен филм от 50-те години би предсказал като бъдещето на летящите превозни средства. Всъщност той е пуснат за първи път през 2000 г. в началото на хилядолетието. Цената на Spyker C8 е седемцифрена поради неговата рядкост – в света има само 220 екземпляра. Липсата на налични модели плюс предизвикващата сълзи цена определено правят трудно попадането на този зашеметяващ автомобил.
Въпреки че представянето не е нещо, което може да се похвали, ясно е, че Spyker се е фокусирал повече върху външния вид на C8. Ватираната кожа, дървените панели и вдъхновеният от витлото волан допринасят за усещането за ракетен кораб на бъдещето. Spyker измина дълъг път от конските каруци, които започна да произвежда през 19-ти век, преди да премине към луксозните суперавтомобили.
Devel Sixteen
Много хора, които следят тенденциите, знаят за Koenigsegg, но не знаят за Devel – хиперавтомобила, който може да го победи. Devel Sixteen, създаден от Devel Motors, има четирицилиндров турбодвигател V16, който развива 5000 конски сили и достига 310 мили/ч. Koenigsegg Agera RS – подобен хиперавтомобил – достига „само“ 277 мили/ч. Devel Sixteen е „по-скоро драгстер“, според Devel Motors, но пътната версия достига дори 2000 к.с.
Тези конски сили не са евтини. Пътната версия дори струваше 1,6 млн. долара за V8 (версията V16 беше 1,8 млн. долара), когато беше показана през 2017 г. Сега легендарният автомобил се предлага за 2,7 млн. долара в някои сайтове. Толкова е рядко да се види Devel Sixteen, че някои любители на автомобилите дори смятат, че не са истински – но официалният акаунт в Instagram твърди, че е имало купувачи, и показва автомобила в действие на писта.